kucke-li-lo

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Li-Lo - 4 juli 2013 15:31



Ungefär så känns det varje dag jag pressar mitt passerkort mot kortläsaren för att kunna ta mig ut från arbetsplatsen.

Vi sitter som fån och väntar på att någon ska vilja någon någonting.


När jag kommer hem skulle jag vilja säga så här till gossen:

Ex officio kan jag meddela följande:

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?

Eller i alla fall detta land…


Det är så jag börjar känna Horror vacui emellanåt.


Tack GodeGode för att jag ska vara ledig i morron.


Jag har även tvingat gossen att vara borta från lördag till söndag. Vill faktiskt vara själv lite grann nu. Jag föreslog att jag skulle ringa till deras fader och snällt fråga:

" Du skulle inte kunna ta pojken den här helgen? Det är ju i alla fall drygt tjugo år sedan du hade dom en natt?" 

Det tyckte han inte var nån bra idé, utan ska sova hos en kompis.

Puh, så skönt tänkte jag.


Nyss fick jag ett SMS, han har bjudit hem en för mig okänd kompis att sova över, för hennes kille har slagit henne och kastat ut henne…


Kanske är det så att Numero deus impare gaudet, så vi helt enkelt inte bara ska vara två därhemma?


Förresten tänkte jag också passa på att skryta med dagens lunchdejt


 


”It’s on me” sa denna vackra yngling och bjöd tanten på macka, juice och latte.


Joo, han är arton och inte nog med det, han är dessutom son till världens bästa Moma! och jobbar på ett smörgåsställe i stan..



                            Pussen då       !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards