kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Jo då!

Av Li-Lo - 3 juli 2013 12:37



Jag lever, jag andas samt väntar och väntar fortfarande.


Herreminje, tänker ni? Varför tar inte människan semester lite tidigare så hon slipper vänta så förbannat länge?


Jooserru, så här tänker jag:

Tänk att komma till jobbet i början av juli och veta att man haft ALL semester!

Jag känner att jag bättre utnyttjar sommaren genom att hålla ut. Så här i sommarens början är kvällarna som ljusast och jag kan utnyttja dem efter jobbet. Strosa hem genom stan eller cykla ner och kvällsbada till exempel.


Eller bara ta en liten promenad och titta vad som hänt i vår japanska miniträdgård.


 

På sommaren hinner jag oftare promenera lite på morron också.


   

(på så sätt ser jag ju ljuset i tunneln också!)



Vi har ganska lite att göra på jobbet så jag kan studera Facebook annonser noga och som alltid förundras stort.


 


Sen kan jag inte låta bli att dela med mig av detta, jag fick av Bortbo-sonen när han fått lov att låna lite pengar av mig:


 


Vem kan för övrigt tro att denne snygge unge man inte för alls så många år sedan vägt nästan 120 kilo?         




Jag undrar ofta var han fått sin envishet och starka karaktär ifrån, inte är det ett arv från varken mig eller fadern i alla fall…


Tillfällighetssonen däremot, han är rätt lik mig… i det mesta faktiskt, på gott och ont!


  Fjantar sig och äter....precis som mamma!


Vi fungerar bra ihop, han ”sköter sig”, men självklart har han svårt att hitta jobb….


                 Pussen då   !



 
 
Ama de casa

Ama de casa

3 juli 2013 17:53

Oj vilken karaktär han måste ha, sonen. Duktigt!

När vi bodde i Sverige så jobbade vi nästan alltid hela sommaren och åkte bort på hösten istället så sommaren blev lite längre :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

3 juli 2013 19:39

Ja, han har karaktär den ungen :)

Så skulle jag också kunna tänka mig att göra, resa till ett varmare land på sommaren skulle aldrig falla mig in. Det är ju nu det är fint, härligt och mysigt här..

 
Hanna

Hanna

3 juli 2013 21:34

Verkligen duktigt av sonen att lyckas gå ner så mycket! Och ljuset i slutet av tunneln, det finns där!

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

4 juli 2013 08:34

Jaa, det är duktigt och starkt!

Jag ser det mer och mer för varje dag, ljuset :)
Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards