kucke-li-lo

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Li-Lo - 25 juni 2013 13:42



Det finns en sak som jag tycks vara rätt så ensam om, och som faktiskt nästan kan kännas lite pinsam att tala om.


Jag har inget större intresse av att resa!

Jag tycker det är helt okej att skrota på hemmaplan när jag är ledig.

Jag gillar inte att trängas i storstäder och jag är alldeles för rastlös och blekhyad för att kunna njuta av en solsemester.

Någon sån har jag förstås inte varit på, men jag har i alla fall svårt att tänka mig att jag skulle gilla det.

Eftersom mina galet missformade fötter gör ont i timmar efter långa promenader är inte vandringar eller den sortens aktiviteter heller intressant.


Dock finns det en sak jag verkligen vill uppleva, som inte går att få i Sverige.

Jag vill stå i ett vattenfall och bli översköljd av fräscht vatten som inte är iskallt!

Denna dröm ska jag nångång se till att den blir av. Men annars håller jag mig mestadels hemma, eller i alla fall inom landets gränser.


Men för övrigt är jag väl rätt mycket som alla andra?


Midsommar har jag firat, till exempel.


Av alla de helger som finns, skulle jag vilja påstå att det är den jag gillar mest.

Det kanske har varit någon dålig sån, men i stort har de alltid varit roliga, mysiga, firats på mysiga platser med trevligt folk.


Självklart med god mat och dryck också.


 

Jag gravade en lax som jag lugnt kan säga var den godaste jag ätit. Riven ingefära, mortlad svartpeppar, ett par hela stjärnanis, salt och socker i lika delar samt saft och rasp av citron och lime. Len, mjuk, lite spännande och verkligen mumsig!


Mina tunna spjäll med momas jerkmarinad var inte fy skam de heller, när de grillats lite knapriga.

(den var även super att pensla på majskolvar innan de lades på grillen)


Men bäst av allt var nog min Heta Habanero Hutt!

Trots att det legat en bit av en rejält het vit habanero i vodkan, tillsammans med tunna skivor ingefära och lite limerasp, var den mild, mjuk och len.


På midsommardagen åt vi sillunch och även vår kompis mamma Ulla 88 år, gillade den.


 

Här sitter hon med min lurviga broder


Det är en några år gammal, trevlig tradition att våra vänner som har stuga i Oxelösundstrakten kommer tuffande runt lunch. De medför sina rester och hos bror plockar vi fram våra. Sen äter och dricker vi, länge under mycket prat, skratt och trams.

 

Även i år spelade vi lite coronne


   


jätteplockepinn och roade oss med ”frågesport".


Då tar vi alla såna här spel med ”triviafrågor” och sen läser vi frågorna, ganska oorganiserat, vimsig poängräkning och ingen ordning alls, men roligt har vi!


Igår gjorde jag det igen, tog mig en liten semesterdag!


Och tror ni inte att jag hade sån himla tur att världens bästa badkompis också var ledig och ville ha med mig till havet.

En lååång eftermiddag, med solglitter, friska bad, mysfika och ett evinnerligt babblande om både stort och smått, samt en hel hoper med skratt!

Så nu kan jag nog stå ut resten av veckan. Jag har tre kvar tills min semester börjar, men nästa har jag ledigt på fredagen. Sen får jag visst slita en HEL vecka, innan jag jobbar två små dagar för att sen njuta av skrottid i fyra veckor. Oops, där uppfann jag visst ett förbannat bra ord?


Skrottid!


När man gör kvalificerat ingenting…


                                       Pussen då    !


En sån har jag förresten också hunnit med att få....   


 






Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards