kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Men herre min je!

Av Li-Lo - 10 juni 2013 15:42



Vad håller jag på med? Slutat blogga totalt? Nonchalerar mina läsare? Ger blanka fan i allting och bara njuter av livet?


Att jag skulle sluta blogga helt och hållet är nog inte troligt.

Nonchalera mina FÅ men trogna och duktigt kommenterande läsare? Men näää, så skulle jag inte göra, utan att tala om det i god tid.

Har jag bara haft det bra och mått toppen?


Jajamän, det har jag!


FYRA härliga dagar, utan tider, tvång, måsten eller annat trams.

Jag har haft det så bra och mått toppen, faktiskt precis vad jag förtjänar!

På onsdagen flexade jag lite, uppfann drinken ”Sommar i Bagis” som vi avnjöt innan middagen.

Båda delar var perfekta, 10 av 10 på middagen av sonens kompis (den bortskämda snorungen som bor hos mig nöjde sig med 8 av10)

 

På självaste nationaldagen blev det timmar vid havet ute på Ingarö med bästa badväninnan.

 


Kallt i vattnet? Joo, men underbart att kunna doppa sig trots det.

Tre dopp! Tre nya liv!


När jag kom hem hade jag en timme på mig att fixa middag och mig själv innan jag fick en kär middagsgäst.

Såklart hann jag det och kvällen blev helt perfekt, satt ute på min balkong till midnatt och hade det så himla härligt!


På den klämmiga klämfredagen, tog jag veckans ”De Gamle timmar”. Svettades i köket med två maträtter och satt och babblade däremellan.


Hemmavid väntade sonen och en jänta vi känt sen hon till jorden kom för 24 år sen. Vi tog min kompis hundar på promenad till sjön, där jag fick ett dopp igen.

 

Vi poserade lite på vägen hem, vet inte om de söta hundarna ger samma respekt som ett par pitbulls?

 

Min nya fina gröna klänning är ju helt perfekt på skogspromenader, nästan osynlig blev jag.

 


 


Myskväll med de unga, godis, chips och film på det, jäntan sov över.

Det gick att få upp dem redan vid 10-tiden på lördagen! Gossen skulle hämta sitt id-kort, självklart tappat bort kvittot, så jag följde med som id-handling. Vilket dock inte alls behövdes. Vi strosade på stan, käkade lunch tillsammans innan jag åkte hem.


  Det var varmt, så vi drack också...

Vilade någon timme, innan det var dags för Parkteater med Bortbo-son, syster, svåger och ett av barnbarnen deras.

Vilken fantastisk grej det är! Gratis teater i hög klass. Glada människor i alla åldrar och av alla sorter.

Musik som gungar och svänger

Bland annat denna

http://www.youtube.com/watch?v=8e1M83bFnhE


som jag tröstat mig med att spela på hög volym ibland när det ”blev för mycket”

och bara ren och skär glädje på slutet, med dans, sång och gemenskap i en vacker park!


Men! tänker ni nu, nu är det väl ändå slut på människans evinnerliga flängande och nöjeslystnad.

Jupp!

Igår var jag som inne i princip hela dagen.

Läste, tittade på film, lagade mat, läste, tittade på TV och lyssnade till blixt och dunder.

En liten stund på cykeln när det blev kväll och regnet blåst bort, bara.


Fy bubblan, vad jag har det bra!


                         Pussen då   !




 
 
Ingen bild

Eeva

10 juni 2013 17:27

Så fin du är på fotona, puss!

Li-Lo

10 juni 2013 17:37

Tack lilla Gulle Eeva

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

10 juni 2013 17:35

Låter som du haft det toppenbra! Men snällt av dig att tänka på oss också ibland ;-)

Men? Jag ser dig inte på bilderna? HALLÅÅÅ???
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

10 juni 2013 17:37

Såklart jag tänker på er, inte bara ibland, men ibland ger jag blanka fan i bloggvärlden också :)

Nää, det är lite lurigt att hitta mig, men om du letar efter nåt rött, så är jag precis under det...

Tokfia!

 
Moma

Moma

10 juni 2013 21:29

Men ÅH,härliga bilder och jag vill också ha "Sommar i Bagis", ta med receptet och kom hit så fixar jag käk!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

10 juni 2013 21:36

"sommar i Bagis" drickes i Bagis, endast!
Dessutom är det i princip en rompunch helt enkelt, men med ett roligare namn :)

Men jag kommer snart ändå, så det så!

Kramkram

 
Hanna

Hanna

11 juni 2013 11:10

Låter som att du har haft en bra anledning till att inte blogga. Hade också velat ha massor av fritid att bara njuta av det fina vädret på. Blir lite ledsen varje gång jag går till jobbet och solen skiner. Kommer säkert att regna när jag väl är ledig också ;)

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

11 juni 2013 11:25

Nämen Hanna! Såklart kommer du få många härliga soliga lediga dagar framöver.

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards