kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Veckan i bild, samt länge sen också

Av Li-Lo - 31 maj 2013 13:48

För att förvirra börjar jag för länge, länge sen.

Äntligen hittade jag ett foto från den tiden (1988) då jag var godsägare  i Småland, Gullaskruv närmare bestämt!

 


Detta var mitt hus. Fint med jättetomt. Jättetomt var det också att leva så långt från nära och kära, även om jag hade bästa Carita och stora delar av hennes familj att gosa med. Efter tretton månader fick jag nog och flyttade hemåt igen.


Jag har varit på Megaloppis på hemmaplan, utan att ta ett enda kort och så gott som utan att köpa någonting. I alla fall inget onödigt! Ett par limegröna sköldpaddeörhängen kan ju knappast räknas som annat än livets nödtorft. Habanero-vännen kom eftersom vi bestämt att det sen förra året är tradition. Hon fotograferade den här mulliga damen utan ögon på min balkong.

 

Vi fick jordgubbar med yoghurt, valnötter, honung och lite kardemumma till kaffet och aprikoslikören!


Jag har än en gång förundrats över att det finns de som inte äter frukost..

 


Vi har firat min mamma som fyllde 88 häromdagen (jo hon blev firad på Mors dag också)

  


Om nån nånsin undrat varför jag är så barnslig, så kan ni få en hint om ni ser min far härnedan. Han har alltså en plastbytta på huvet. Hon i mitten är Syster och det där med allt skägg är min äldsta Bror!!!

 


I morse var jag aptrött av skäl ni nog inte vill veta...   För att pigga upp mig lite, satte jag på mig mina gladaste skor


 

De knubbiga små benen är mina...


Min "bästis" på jobbet har varit ledig, så jag traskade ensam och satte mig på en bänk utanför Rosenbad i skuggan, tittade på utsikten och några ankor, de ville dock inte vara med på bild..


 


Men nu längtar jag uuuuuuuuuuuuuuuuut!



                              Pussen och dräglig sabbat då   !





 
 
Ama de casa

Ama de casa

31 maj 2013 19:21

Vill bara meddela att jag älskar din släkt! En plastbytta på huvudet? Helt i min smak :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 maj 2013 22:49

Haha, jaa så har jag haft det hela livet! Roliga saker på huvet och gärna på näsan om det går :)

 
Ama de casa

Ama de casa

31 maj 2013 19:23

Dessutom är det ingen mullig dam på bilden, utan en MYCKET vacker kvinna! Sådetså.

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 maj 2013 22:50

Men snälla du, va snäll du är!

Tacktacktack, för de rara orden

 
Moma

Moma

3 juni 2013 20:13

Åh, fantastiska bilder på fantastiska människor!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

3 juni 2013 21:03

Pöss på dej du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards