kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

"Hon får sina infall lika snabbt som en gris blinkar"

Av Li-Lo - 20 maj 2013 15:04


Det är ett av mina favoritcitat från Astrid Lindgren-världen.

Jag har för mig att det är Madicken, som omtalas med dessa ord.


I fredags blinkade det till.


På väg hem skickade jag ett SMS till Moma, frågade om hon inte ville sitta på balkongen lite och passa på att äta när hon ändå var där.

Herre minje vad blev jag när hon kunde och ville komma!


Vi möttes ute, handlade lite sen gjorde hon en prima rumpunch, som vi avnjöt i värmen.


 


Fast först fick jag plocka in bebisarna så vi fick plats att vara där. Ännu så länge kan jag inte gömma mig helt bakom dem, men jag försökte i alla fall.


         


Sen gjorde vi maten tillsammans, öppnade en flaska vin och snart kunde vi hugga in på grillad entrecote, sallad med grillad sparris och grillad halloumi.


           

(neej, vi grillar inte på min balkong, jag har grillpanna)


Efter någon timme ringde Bortbo-sonen och ville bli utfodrad. Tur att både Moma och jag har svårt att laga lite mat, det räckte bra till både honom och kompisen.

Det hör inte till vanligheterna att de sitter kvar och babblar någon timme, så det kändes riktigt kul att de valde det den här gången.


Jag är rätt nöjd med att ibland få såna infall, oplanerat, trevligt och gott, bättre kan det väl knappast bli?


På lördagen pysslade jag om mina plantor lite, två av mina övervintrade plantor är fullkomligt översållade av blommor, blir det frukter av alla blommor kan jag nog sälja lite på torget till sommaren?


 

Den gambiska bittertomatens blommor är helt enkelt fantastiskt vackra i sin enkelhet, tycker jag.


          


Nu är det vardag och varmt så man baxnar på jobbets lilla uteplats, den är nedsänkt mellan huskroppar som är klädda med någon slags metall. Som att ligga och sola med en sån där metallskiva under hakan, fast större liksom!


Ett par små timmar kvar att jobba, sen ska jag gå på fotboll – igen!



                             Pussen då    !



 
 
Ingen bild

Lotta

20 maj 2013 21:42

Tomatplantor luktar gott!

Li-Lo

21 maj 2013 10:24

Chiliplantor luktar inte alls, men är fina ändå. En liten tomat har jag som jag fick av Jonas, svart körsbär :)

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

21 maj 2013 09:24

Vilket fantastiskt trevligt infall!

Och bebisarna börjar ju bli riktigt stora :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

21 maj 2013 10:23

Jaa, visst var det!

Så härligt när det bara blir rätt helt utan minsta lilla planering.

Bebisarna är nog inte bebisar längre, kanske tonåringar?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards