kucke-li-lo

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Li-Lo - 17 maj 2013 10:57



Idag blir det lätt oanständigt här och rätt så tramsigt/barnsligt därtill.

Jag kan för bövelen inte vara klok hela tiden?


Först ska jag återberätta vad en vän till mig hade diskuterat igår. Han är född och uppvuxen som muslim, men valde bort religionen tidigt i ungdomen.


De hade suttit på jobbet och hans troende kamrat hade försökt få honom att återgå till sin tro.

Ett argument han använde sig av var det att när man kommer till himmelen kommer man att mötas av sju oskulder. Då svarade min vän:

 ”Ojoj, det skulle jag aldrig orka med, men om det istället skulle vara sju erfarna kvinnor som tog hand om mig skulle jag sticka i väg och köpa en bönematta omedelbart!”


 

Han är en synnerligen frispråkig herre och jag har många, långa roliga samtal med honom om allt mellan himmel och jord. Tyvärr ses vi väldigt sällan, men telefonsamtalen kan vara i timmar!


I går kunde man läsa om en modell i någon tidning. Hon har blivit omåttligt populär trots att eller kanske just för att hon icke är trådsmal. Man faktiskt ana att människan har lite böjfläsk i midjan!!


 


Nu har hon fått väldigt många gillare på Facebook.

Skeptiskt som jag är, misstänker jag att en del personer med svenskt ursprung, kanske, eventuellt gillar henne för efternamnet?


Människan heter ju för bövelen Runk i efternamn.


Jag läste i en annan tidning (en seriös artikel om ett allvarligt ämne i och för sig) att det kan vara svårt i Sydafrika att få jobb om man inte är omskuren.


Anställningsintervjuerna måste verkligen se helt annorlunda ut.

Kunde inte hjälpa att min barnsligt snuskiga fantasi drog iväg och jag funderade ett ögonblick på att sadla om, ge mig in i rekryteringsbranschen och flytta.


Hoppas ni får en riktigt barnslig, rolig och tramsig helg!


              Pussen då   !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards