kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Men, vad är det med LiLo?

Av Li-Lo - 13 maj 2013 16:43


Inte bloggas det mycket här inte.


Det KAN ha med att göra att Tillfällighetshemmasonen rätt ofta är den som sitter vid datorn?


Eller att jag hellre sitter på balkongen och väntar på sommaren?

Väntar och väntar förresten. Vissa stunder har det ju varit stekhett därute redan.


Sen har jag flängt runt lite också. Sett till att cykelängeln kollat över min cykel. Nu rullar den igen, pumpad, smord och tillrättat bakhjul.

Inte ett öre fick jag betala. ”Du är ju stamkund!”


Har också varit ”på landet”, det är ju så jag säger, även om det faktiskt råkar vara Bror och Svägerska som äger stället.

För att göra Bror glad köpte vi en ny flagga till honom i julklapp. Den var det dags att sätta upp nu.


 

Vackert tycker jag!


För övrigt gjorde vi just ingenting. Joo, Bror, han far som ett torrt skinn, rensar, håller på med ved och gud vet vad. Han behöver såna här


 

Jag undviker dem.


Det är skönt att vara hund, när man får ligga i gräset med sin lilla ”Gosa” och njuta av sol på magen.


 

En sväng till Nynäshamn, för att byta lite plantor hanns med (vilken sorts får ni lista ut själva).


Idag jobbar jag sent, tog fram ett paket torskrygg och har gett gossen i uppdrag att laga middag. Ska bli spännande att se vad han får till. Han är mycket duktig i köket så jag är inte det minsta orolig.


Allt fungerar prima med oss, honom och hans åtaganden. Jag är kanske inte helt avslappnad hela tiden, men faktiskt för det mesta. Det känns sköööööönt!



                              Pussen då   !




 
 
Hanna

Hanna

13 maj 2013 22:34

Åh, tänk att var hund. Ibland så önskar jag nästan ;).

Sitta på balkongen har jag också gjort mycket, även om jag har en väldigt blåsig sådan (trots solläge och allt) så när det inte är helt varmt så sitter jag där ute med flera filtar och kaffe och tänker att snart är det sommar - då behöver jag kanske bara en filt..

Svar: bloggar väl för det mesta när andan faller på, men när internet inte finns så att jag inte kan blogga när andan faller på ger lite abstinensbesvär.

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

14 maj 2013 08:50

Jaa, visst ser hon ut att ha det ljuvligt!

Haha, norsk sommar? Bara en filt!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

14 maj 2013 09:11

Skönt att det går (hyfsat) bra där hemma!

Stamkunder får inte betala? Jag hoppas att han inte har så många stamkunder... ;-)

sv: Salladen var faktiskt väldigt fräsch och god. Färdig-sallader är praktiskt när man har brått och vill undvika disk ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 maj 2013 10:11

Ja, det är härligt att det funkar!
Man kan få betala för andra jobb, typ laga punka och sånt. Han är inte dum, bara lite listig :)

 
Moma

Moma

14 maj 2013 19:08

Hej hopp, vem orkar blogga när det är så här fint väder? Förresten, har du mutat cykelkillen också med pepparsås?

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

15 maj 2013 09:00

Haha, cykelkillen har jag bara använt min vanliga charm för att snärja :)

Ganska heta grejer de me vettu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards