kucke-li-lo

Alla inlägg under april 2013

Av Li-Lo - 5 april 2013 11:21


Ni kanske tror att LiLo har röjt färdigt?

Men idag kom jag på att min arbetsplats ska flytta efter semesterperioden.

Jag har alltså jobbat här mars 2001.

Tolv år har jag stoppat undan papper, grejer, saker, prylar och lite fler papper och små trycksaker.

Personliga, privata och faktiskt ett och annat arbetsrelaterat också.

Så, idag öppnade jag den översta lådan i min hurts och lade allting på skrivbordet.

 


Fem par glasögon, olika skumma tepåsar, två små barnböcker, en och annan bortglömd liten karamell, tio tändsticksaskar och otalig mängd pennor!


 

Hung Phat te? Säkert bra för/mot något, men vad?

Tankarna gick till Häng-Patt. Men kan te påverka detta och i så fall vilken riktning?


När jag tänker på att jag har två lådor till, en bokhylla samt ett skåp i omklädningsrummet blir jag lite trött.

I skåpet vet jag att det står ett parasoll, köpte ett ”i reserv” förra sommaren, omutifallatt det andra skulle gå sönder och de skulle sluta sälja dem.

Tror det står en påse med stenar där också, undrar varför?


Tur att jag blivit bättre på stärkande morronprommisar igen, det är så ljuvligt.

 Denna stad med allt vatten är så vacker när himlen är blå och speglar sig på ytan, man blir glad som en liten lärka!


     



             Trevlig Helg och Pussen då   !

Av Li-Lo - 3 april 2013 13:01


Ni vet på jobbet!


Så fort våren kommer är det samma sak.

Det blir osämja, diskussioner och i värsta fall groll som stannar kvar länge mellan kollegor.

Ofta är det någon martyr som med ljudliga suckar och himlande med ögonen drar sig undan och tar han om skvättarna som blir över, när alla andra fått sitt.


Samma sak vartenda år.


 





Förbannade semesterplanering!




                                     Pussen då   !


Av Li-Lo - 2 april 2013 12:42


Vilken bra helg det var!


Lite väl kort kanske, jag tycker nog det vore rätt mot Jesus att även fira tredje- och varför inte fjärdedag påsk också, det är väl det minsta vi skulle kunna göra för grabben?

Tänk på allt lidande han lär ha utstått för vår skull.


Nåväl, åter till mina lediga dagar.

Jag började med att äntligen kunna bjuda Moma på middag. Lax på Asiatiskt vis från Jamie Olivers bok och nudelsallad från LiLos huvud!

 

Fräscht, gott och vackert.


Unnade mig en lyxfrukost på långfredagen, återigen, det är/var ju Jesus jobb, det där med lidandet. Jag vill njuta jag!

 


Möblade om lite bland mina tulpaner och fick på så sätt ihop en ny bukett att njuta av några dagar till.


      

Sen skulle jag ta tag i detta med källarröjandet. Jobbade mig inåt i det röriga utrymmet med mycket slit, släp och nysande. Skulle just ta tag i en gammal yllefilt när jag såg dem:


Råttlortarna!


Med omedelbar verkan avlägsnade jag mig, lämnade kartonger, gamla skidor och annat junk mitt i gången.

Jag tog en promenad istället.


Men på eftermiddagen kom Sonen och med höga gummistövlar (jag) hjälptes vi åt att röja färdigt, tack Gode Gode för modiga män. (Jo, han fick middag på kvällen som tack.)


Påskafton tidig middag hos De Gamle (självklart fick jag äran att åka dit innan och förbereda, även fast bror hade med sig lammstek och potatisgratäng färdigt)

Sonen och jag åkte sedan med bror och svägerska till landet, satt och mös några timmar med lite vin, småplock och flammor i öppna spisen.


Lååångfrukost, sen promenad med is, snö och värmande sol. Vi var ute nästan tre timmar, med härliga småpauser här och där. Ungen min fotade massor, jag lite grann.


     

Söndag kväll, superdupertrött av all frisk luft, motion och den förbannade sommartiden. Tog ett bad! och somnade ganska så ovaggad.


Igår gjorde jag bara det som föll mig in, helt ensam utan plikter, tvång eller åtaganden av något som helst slag. Promenerade lite, shoppade lite, tittade på chiliblommor, läste, lagade lite mat, tittade i taket, läste lite, åt lite och la mig tidigt.

Idag ska jag smita från jobbet tidigt för att bli friserad igen, jag har ju ganska kort hår, som behöver mycket omsorg för att hålla sig så snyggt det går. Och så har hon ju en PLAN, min frissa, vi är inte riktigt i mål ännu, men jag tror hon börjar närma sig…


                                       Pussen då   !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards