kucke-li-lo

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Li-Lo - 29 april 2013 16:39


Får man i alla fall hoppas.

För idag gör det ont.


Det må vara att min tandläkare är trevligt, rätt så snygg och har en rolig mottagning. Men se trolla det kan han inte.

Idag har han knackat bort den gamla bryggan. Det gjorde inte ont alls, var bara lite obehagligt. Sen säger han: ”Lika bra jag sätter en bedövning, jag måste skära bort lite tandkött”!!!


Bedövningssprutor i gommen gör ont! Resten gjorde inte ont, var bara en massa gapande, olika äckliga geggor av varierande smak och utseende han fyllde min lilla trut med.


Efter en dryg timme vacklade jag därifrån utan smärtor och begav mig till jobbet. Men nu har bedövningen släppt. Det svider och pulserar så ini bäng.


När jag sen tänker på att han muttrade för sig själv när det var dags att beställa den nya bryggan: ”hmm… vilken färg ska jag ta, ska jag ta den eller, nää det ska nog vara en i lite mera grått”


Ja då blir jag ju inte gladare!


Jaja, smärtan lär väl lägga sig, annars får jag ta en tuss med vodka helt enkelt, tror inte riktigt allt gått åt att bekämpa odjuren i planteringarna med.

Det har blivit bättre i alla fall, har inte sett några fler små vita äckel. Plantorna blir gladare och växer bättre för var dag.


I lördags hjälptes gossen och jag åt att fixa iordning på balkongen. Ännu så länge ser det lite tomt ut, men det blir snart bättre.


       

Jag tror att de små chliplantorna kommer att växa som bara den nu, när de kan titta ut och se hur fint de kommer att få det bara det blir lite varmare.


Då blir det ännu bättre.


Jag tror också att jag i fortsättningen kommer att få ännu bättre kontakt med min torghandlare, eftersom jag igår smörade lite med honom. Eftersom vi då och då pratar om hur gott det är med starka pepparfrukter gav jag honom en liten burk när jag gjort ett kok i går.


            

Han öppnade locket, nosade lite och sa med sin tordönsstämma och sin härliga brytning ”Jättestarkt, jättegott!”

Att hålla sig väl med de lokala handlarna, det gör ju allt så mycket bättre eller hur?


Med gossen min känns det stabilt. Han gör det han ska och inget av det han inte ska, så mycket bättre kan det ju inte bli, faktiskt!



            Pussen då   !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards