kucke-li-lo

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Li-Lo - 19 april 2013 13:51


Igår var det inte kul.

Inte för något speciellt, bara inte kul.


Arbetsdagen sniglade sig fram. Inga arga, knasiga, konstiga samtal som satte piff på det hela alls.

Det regnade på lunchen.


Min matlåda var god, men jag lärde mig att inte micra kikärtor med starkt färgad tomatsås, det blir kladdigt.

Det var rester av detta jag hade i den.


 

De där grillade lammfärsbiffarna var underbara.


Nu, när jag kan bestämma precis allting själv i hemmet äter jag så mycket god mat att jag nästan gråter av glädje!


På vägen hem slank jag in på Konsum (det heter kanske inte så längre?) nio kycklingben för 25 spänn kändes helt okej.

De for in i ugnen, med saften från en halv apelsin, fivespices, lite soja, habanerosaltet (lycka i en liten burk, jag kommer göra mera, massor) och lite flytande honung.


Sen fräste jag en rödlök, ingefära, habanero, en tärnad morot, en halv tärnad sötpotatis och en klyfta strimlad vitkål. När det började mjukna klämde jag ut den andra apelsinhalvans saft över det, rev resten av sötpotatisen grovt, samt tre klyftor vitlök fint, och lite koriander, rörde ner och lät det puttra lite till.


Sen var jag glad igen!


Så glad att jag glömde fota, men det var gott, jättegott!

Idag ska jag glädja mig själv ännu lite mer, 45 massage ska jag unna mig direkt efter jobbet.

Tur att det finns goda matrester hemma, man brukar bli lite trött efteråt.

Sen ska jag njuta av att vara ensam hemma, för på söndag är det ju slut med det.


Trevlig helg och Pussen då   !


Neeej, vänta jag skulle ju lägga upp musik, Momas gulliga son har gjort denna! Han är bara 18 och har precis kommit hem efter ett halvår hos sin pappa på Tobago. Superbra Philip!!!


 (lägger länken om det inte funkar http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=V61MdK_pccA ) 

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards