kucke-li-lo

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Li-Lo - 17 april 2013 17:26


Det finns människor jag ser ofta.

Som jag nämnde nyligen har jag haft samma jobb, på samma ställe i tolv år nu. Jag jobbar samma tider för det mesta.


Alltså ser jag samma personer ganska ofta. En del på tunnelbanan, andra i centrum hemma och andra på sista biten fram till min arbetsplats.


På den biten möter jag bland annat den som jag och en kollega döpt till Miss Match.


Hon är nog dryga sextio, liten och nätt i kroppen, alltid solbränd och med vitt hår i en lång pagefrisyr.

Miss Match, hon har alltid alla accessoarer i samma färg, inte bara färg utan exakt samma starka nyans.

Det är halsband, örhängen samt hårspännen eller diadem i finaste plast. Samt skor i rätt nyans förstås!

Henne blir jag glad av att se.


Sen finns den där Gulle Pappan jag ofta ser på tunnelbanan, ganska storvuxen som alltid är tillsammans med sin son i åtta-nioårsåldern. Han ser så snäll ut, fina ögon och utstrålar ett behagligt lugn.


Utanför jobbet finns även den vi kallar Läderbögen. Han är kanske inte helt som vi andra, eller hur man ska säga. Han är JÄMT där, går vi ut och går till höger är han där, går vi till vänster är han där. Alltid i läderbyxa och läderkavaj, med en sån rosa affärstidning under armen går han där lite knyckigt och ser sig om.


Sen finns det förmodligen personer som sitter och skriver om den där rödhåriga tanten. Hon som inbillar sig att hon är en ung tjej, kan inte klä sig vuxet och envisas med att ha gröna kläder nästan jämt.


Andra möter man bara en gång.


Idag när jag skulle till tandläkaren promenerade jag då det är ganska nära. En liten jävla ungjävel kom emot mig på trottoaren, stannade och sa:


”Är du SÅ gammal?”


Det var tur för henne att det var på väg till tandläkaren!

Hade det varit på väg därifrån när jag just fått reda på att min eventuella vintersemester i stället ska bli en ny brygga att ha i truten, hade jag kanske råååkat putta ner henne från trottoarkanten…


Åttatusentvåhundratvå riksdaler!


Det hoppas han ska räcka.

Det gör jag med.

Han har i alla fall en fin mottagning, så här ser det ut i hallen  

och så här i väntrummet.

   

detta är bara en liten del av hans samlingar av saker.


Det mesta har med tänder och tandläkare att göra, men han har också en jukebox, nån slags föregångare till den med pappersrullar, samt nån slags tittskåp för film. Det ska matas med 10-öringar och hur mycket han än får betalt, lär han inte få det i såna i alla fall!



              Pussen då   !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards