kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Här är jag ju!

Av Li-Lo - 13 april 2013 19:21

Jag vet, det har varit knäpptyst här, inte ett kucke-li-lo så långt ögat eller örat nått.

Dels har jag haft en jävulsk huvudvärk, varenda morron i en veckas tid, så jobbig att jag inte ens orkat arbeta.

Sen har jag en del saker jag grubblar på av helt privat karaktär, som får mig att tappa mitt vanliga extroverta jag.

Det tar väl lite tid, men rätt som det är har jag grubblat klart och då kanske de blir personliga och offtentliga, vem vet?


Förutom pollinering har jag kommit på att är man begåvad med ett äkta Tore Skogman leende borde man faktiskt kunna använda Tops till mellanrumsrengöring?

    


                        


och jag är övertygad om att det går att använda samma tops till alla tre sakerna, bara man tar det i rätt ordning   !


Jag tog och letade fram min gamla, starka och ganska fina symaskin. När jag la upp bilden på Facebook och berättade att jag fick den för över tjugofem år sen, begagnade men servad, och inte gjort ett skit åt den sen dess, fick jag kommentaren : Symaskinernas Duett!

Gissa vad han har för bil?


 



 Jag beställde en femmeters bunt tyg från Jotex för ett tag sen och titta vad det räckte till:


 


Nytt överdrag till soffan, nya kuddfodral som inte syns och nya gardiner. Gillar såna här mönster och tycker de passar i min 50-tals lägenhet.


Annars har jag mest ägnat mig åt läsning, pollinering, besprutning!!! De fina, fina plantorna har fått några smådjur som heter vita flygare, jag jagar dem med sprayflaska som innehåller, såpa, vatten och lite vodka.


De dör!


I morron ska jag gå på fotboll!  Bajens sista hemmapremiär på Söderstadion, jag ser fram emot det, stämningen är magisk och kommer säkert vara mer magisk än någonsin förr!


Så, ni ser, jag lever även om jag inte hörs!


Ta hand om er och 



                                        Pussen då   !

 
 
Ingen bild

Mikaela

13 april 2013 22:31

Jättefint tyg, så bilden på fb och beundrade det.
Sånadär gamla tröskverk kan man lita på.
Hoppas du får en toppendag i morgon!

Li-Lo

13 april 2013 23:05

Jaa, jag gillade det direkt nån slags blandning av 50-tal och lite afrikanskt!

Klart det blir en bra dag, det är roligt att gå den där marschen och att se matchen, en tradition lite grann.

:)

 
Ama de casa

Ama de casa

14 april 2013 10:14

Vad bra med ett livstecken - hoppas skallebanket är helt väck nurå!

Jag gillar också tyget :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

15 april 2013 09:46

Igår vaknade jag faktiskt utan och idag med, fast jag var på fotboll igår :)

 
Moma

Moma

14 april 2013 21:20

HEJA tops, bara du ger fanken i vitlöken!!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

15 april 2013 09:46

Tops forever!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards