kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Missade tåget

Av Li-Lo - 8 april 2013 12:48

Nu är det ju faktiskt så

Att jag helt och hållet missat något stort.

Eller i alla fall lite lagom märkvärdigt.

Egentligen inte ens märkvärdigt, men i alla fall en liten händelse.


Just i går var det ju tre år sedan jag skrev mitt första blogginlägg!


 

HURRA, HURRA, HURRA för det!


Och hur kunde jag missa det?


Jag har kvar fyra övervintrade chiliplantor (det var fem men en har jag gett bort)


De blommar, blommar och blommar. På sommaren när de står ute i blåst och regn gör jag det inte, men nu.

Jag far runt som en tjock, ganska gullig liten humla och pollinerar.


             


 En tops för varje kruka och så pillar jag i blommorna.


Ojojoj vilket jobb, det är märkligt att inte humlorna får getingmidja må jag säga?


           

Igår planterade jag om ungefär hälften av småplantorna också, då jag tyckte de stannat lite i växten och misstänkte att de kanske behövde lite mer utrymme och näring.


Ja, och så satt jag ju på en bänk i solen en timme eller så dessutom.  Så att det inte blev något inlägg för att fira är ju inte konstigt när man tänker efter.






                                           Pussen då   !


 
 
Ama de casa

Ama de casa

8 april 2013 18:17

Grattis till bloggen, dig, och framför allt till oss som får äran att läsa dina inlägg :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

8 april 2013 19:07

Hurra för oss!

 
Hörni

Hörni

8 april 2013 20:46

Men grattis, vad roligt. :)

Och planterandet är igång, vilket härligt vårtecken.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

9 april 2013 10:11

Tackar:)

Detta var andra omplanteringen av de små gullungarna, hade dock inte krukor nog så det blev de jag tänker behålla, de jag ska ge bort får stå och trängas ett tag till..

 
Hanna

Hanna

9 april 2013 03:09

Grattis på treårsdagen!
Fast sitta i solen tycker jag låter vettigare än att blogga (säger jag som bloggoman, men men)
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

9 april 2013 10:09

Tackar!
Jag tycker faktiskt också det, att ta vara på njutning är viktigt!

kramkram

 
Ingen bild

carin

9 april 2013 15:35

hejsan gullhumlan med topsen, jag riktigt känner vilket härligt flow och schå du far omkring i därhemma,ösmo plantshop har ringt och vill ha dej i sin trädgård på viss tidsanställning, jaa! men du får väl svårt för att lämna ditt bagis förståss kram från carin

Li-Lo

11 april 2013 19:00

Haha, Gullhumla!
Joo, jag skulle nog kunna pollinera lite då och då dör också :

Kramkram

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

12 april 2013 08:34

Grattis!
Ha en fin fredag.
:-)

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

12 april 2013 10:25

Tack goa du! kramkram och Trevlig Helg

 
Ama de casa

Ama de casa

13 april 2013 18:12

Hoho????

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 april 2013 19:03

Jag finns kvar, men tar det bara lugnt!! Rätt vad det är poppar jag in här igen..

 
Ingen bild

Mikaela

13 april 2013 22:37

En massa födelsedagar den här månaden. Grattis till bloggen :)
Det känns lika ny och fräsch varje gång. Själv väntar jag på att bli pånyttföddeller iaf värme.
Hoppas få fortsätta att läsa dina tankar om både stort och smått, lättsamt och tyngre och lite flams och trams.
Grattiskram

Li-Lo

13 april 2013 23:04

Det är underbart med trogna läsare! Ni är få, men så himla bra :)

Jag ger nog inte upp i första taget, det blir ett litet beroende.

Tack och Kram

 
Moma

Moma

14 april 2013 21:22

Kan inte hjälpa att undra om det inte funnits ett du & jag om inte din/min blogg funnits... Hurra och grattis till den och till oss! Pöss

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

15 april 2013 09:45

Men sluuuuta...

Vilken hemsk tanke!

Pöss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards