kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Personligt och/eller privat

Av Li-Lo - 20 mars 2013 12:38

Jag har faktiskt inga problem med att vara både och här. Dels för att jag aldrig talat om exakt vem jag är här, även om jag lägger upp bilder. Men att någon av en slump skulle hitta hit och förstå att det är just jag som bloggar, håller jag för relativt osannolikt.


Jag länkar på FB, men där har jag bara vänner som vänner.


Idag blir jag väldigt personlig och privat. Jag lägger helt enkelt upp brevet jag skickade till min son idag. Någon liten ändring, men i stort.

Varför jag gör det? Faktiskt för att jag själv blev väldigt berörd av att skriva det, jag vill verkligen att han ska veta.


Så här kommer det:


"Hej Pojken min!


Va roligt att du fick chansen att prata lite med Lilla fina C!

Åh, om jag kunde få dig att se, hur hon strålar av värme, kärlek och omtanke när hon pratar om dej.


Om du kunde tatuera in den bilden i din hjärna och ta fram den varje gång du kanske känner minsta tvivel i framtiden på att börja leva ett liv utan droger och innanför lagens ramar.

Då skulle tvivlet försvinna på en enda gång, för den glöden får du helt enkelt inte släcka.


Det får du inte!


Det är en gåva, att ha en äkta vän, som känner dig utan och innan och fortfarande tycker så mycket om dej som hon gör.


Att jag älskar dig lika mycket är självklart och det är inget konstigt med det, så ska det vara. Jag vill inte att den kärleken ska få fler smällar heller, det är så jävla jobbigt att komma igen och kämpa för dig och att våga ha framtidstro och tillit.

Tilliten är det som är svårast, eller egentligen inte, för det är faktiskt ditt jobb.


Du är den som måste se till att jag och alla andra som fortfarande bryr sig inte tappar den. Det är något som kan ta tid att bygga upp, det behöver du tänka på, det finns mycket som har gjort ont och sårat genom åren. Tyvärr är det så, att den sortens ”sår” tar tid att läka och rivs upp förbannat lätt.


Det är tur att du är en positiv person med mycket kärlek och värme och att du har lätt för att glömma och förlåta, det är fina egenskaper, men du får inte använda dem på fel sätt.

Så idag blev det ett allvarsbrev till dig, jag känner så mycket att det är viktigt att vi vågar vara ärliga, se det som är bra mellan oss och i dina andra relationer, men inte vara några jävla fegisar och blunda för det som har varit tungt och svårt. Du är vuxen nu och måste ta tag i alla bitar av livet, även de som är jobbiga och kräver mycket ansvar från din sida.


Att inte släcka Cs eld – Det är DITT ansvar!

Att se till att vår tillit växer och mår bra – Det är också ditt ansvar.

Att kämpa och hjälpas åt för att du ska få ett bra liv – Det hjälps vi åt med.


Tusen varma kramar och tankar.


Din mamma"







 
 
Ingen bild

pethra

20 mars 2013 14:52

<3

Li-Lo

20 mars 2013 15:10

Gullunge!

 
Ingen bild

Jeanette

20 mars 2013 15:12

Ett väldigt fint,bra och starkt brev. Hoppas,hoppas att han förstår att det är värt att kämpa för ett drogfritt liv. Jag håller tummen för det, och om du pratar med honom så kan du hälsa från mig och Krippa.
Massa kramar till dig från mig/Jeanette

Li-Lo

20 mars 2013 15:15

Tack snälla du!
Jag bara kände så himla stor glädej över hur hon har så mycket varma goa känslor kvar för honom efter alla dessa år, han behöver påminnas om att det är viktigt!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

20 mars 2013 16:54

Oj vad fint och starkt skrivet! Hoppas, HOPPAS budskapet når fram!
Kram på dig!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

20 mars 2013 18:13

Det var väldigt starkt att skriva det, kändes i hela kroppen...
Hoppas gör jag också, så mycket..
Kramkram

 
Fatou

Fatou

21 mars 2013 01:39

♥♥♥

http://fatou.se

Li-Lo

21 mars 2013 10:02

Gulledu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards