kucke-li-lo

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Li-Lo - 19 mars 2013 12:58



Visst gör jag, även om jag inte bloggat eller ens läst så mycket andra bloggar.


Jag har flängt, farit fram, redejat, ordnat, donat, rensat, fixar, grejat och hållt på.

Jag har satt små chilibebisar i 37 krukor, bittertomater i tre


 

Jag har även lyckligt konstaterat att de övervintrade krabaterna redan blommar.

                   


Satt dem i ny jord och hoppas nu på att det kommer frukt tidigt.

Omplantering och tvättning av krukor har utsatt de nya rörstammarna för en rejäl test, som de hittills verkar ha klarat finfint.


                        


Det är så roligt att odla! Dock är jag inte alls sugen på trädgård, för i dem blir det ogräs, som jag inte alls tycker det är det mista roligt att rensa.


Att rensa bland ägodelar har dock varit ett rent nöje.


Högen i hallen bara växer, så mycket saker, grejer, pinaler, kläder och annat jag känner att jag verkligen inte behöver lägga tillbaks i skåp och lådor. Nu ska jag bara få energi nog att bära ut det till soprummet också.


Kanske jag kan sätta mig här och lapa sol för att får ork?


             


Neeej just det, det går ju inte, det är ju för bövelen äckelvinter fortfarande..   


Vinter = Varma grytor och soppor = enda fördelen. I söndags hade jag en middagsgäst. som vanligt blev det kanske lite väl mycket och trots att vi sörplade i oss tappert finns det en burk i frysen och en i kylen, med den goda Pepperpot jag fått inspiration av Moma att laga.


 Gott, varmt, hett och perfekt bjudmat!


Hemma i min förort lät de av någon anledning en bra bit av torggranen vara kvar, när jag gick ut och handlade igår hade någon härlig person gjort så här med den!

 

 

Här varar julen verkligen ända fram till påska och som någon påpekade, recycling är ju grejen numera, så det går säkert bra att dansa runt den till midsommar också!


Och igår kom lilla C, vi åt Pulled pork, coleslaw och bröd. Herreminje vad vi åt och dum som jag är frågade jag jäntungen om hon ville ha ett glas vin. Det ville hon och en god värdinna låter självklart inte gästen dricka ensam..


Jag sover INTE gott när jag druckit alkohol, trött som ett apskaft idag, men roligt var det att hon kom. Bortbo-sonen visste att hon skulle komma, så han passade på att ringa, så de fick prata med varandra. Att se i hennes ansikte och ögon, hur mycket hon tycker och bryr sig om min son, det värmer verkligen.

De två har för övrigt en pakt. Jag hade en likadan med en killkompis. Att om ingen av dem är i ett förhållande eller är gifta när de är femtio, så kan de lika gärna ”ta varann”. Mitt blev det inget av, men ska jag vara ärlig hoppas jag att det blir det av deras.




                                      Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards