kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

När man fattar

Av Li-Lo - 12 mars 2013 13:58


Att man fattat rätt beslut.


Då, då känns det prima.

När min kompis satt i mitt kök i lördags och tittade på när jag redejade bland mina pinaler sa hon plötsligt:


”Nu känner jag igen dej! Nu är du så där glad och tokig och dansar i ditt kök som du alltid gjorde förut”


Jamen, det är ju precis så det är!

Kanske har det lite, lite med min nya, gulliga, fiffiga köksradio att göra?


 



Jag har lagt några av mina ”Absolut Rump Gung” hits på ett USB och det gick varmt i både lördags och söndags när jag for runt.

Men jag tror faktiskt att hon tänkte på mitt beslut om att avsluta relationen har fått mig att må bättre.  Jag kan nästan bli förbannad på mig själv, som ändå inte fattade tidigare. Fast det är i princip meningslöst, både för att det är dåtid och för att ilska ändå inte biter på en sån som mig.


Men jag är gladare, det stämmer. Jag har också mer energi och känner mig vacker och stark.


Så du som skriver elaka kommentarer till mig, det är tur att inte alla tycker som du, för faktiskt är det en och annan som faktiskt gillar både hur jag ser ut och vem jag är.


Jag gillar mig själv också, speciellt när jag är klok nog att ta mig tid till morgonpromenader i vår vackra stad.


 


                    Pussen då   !



 
 
Ama de casa

Ama de casa

12 mars 2013 14:36

Vad härligt att du är så där sprudlande glad igen! :-)

Och elaka kommentarer kan man bara strunta i. Det är mest synd om dom som inte har nåt bättre för sig än att skriva såna.
Sådetså!
Kram!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

12 mars 2013 14:46

Ja och Ja!

Kram :)

 
Hörni

Hörni

12 mars 2013 22:08

Det är ju toppen att du mår så bra! Synd att vissa är så avundsjuka att de måste skriva elakt. Bra att du inte lyssnar på det örat!
Kram!

http://horni.blogg.se

Li-Lo

13 mars 2013 11:18

Ja, det känns så rätt!
De får faktiskt vara elaka om de vill, men vad det ska tjäna till, fattar jag inte.

Kramkram

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

13 mars 2013 10:09

God morgon!
Strunta i/radera dumma kommentarer! Du är cool som du är och jag gillar din blogg!
ja relationer är svårt ibland. Kämpar fortfarande med min gamla för att komma tillrätta med mitt inre, att gå vidare.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

13 mars 2013 11:15

Cool! Wow! :)
Tack för att du tittar in då och då!

Det är knepigt att relatera till andra, på många sätt, men lite kul också, som tur är!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

13 mars 2013 22:37

sv: Ja, vänner är till för att utnyttjas - vad ska man annars ha dom till???
;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 mars 2013 08:30

Exaktemente!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards