kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Slit, släp och tulpaner

Av Li-Lo - 11 mars 2013 14:56


Önskar att jag vore färdig, i stället för helt slut.


Jag har flängt som en skållad råtta hela helgen. På lördag morgon fick jag börja med att flytta tvättmaskinen. Den hade de som städat, ställt framför ett av de två skåp i köket jag hade saker kvar i! Så för att få mitt frukostägg, var jag tvungen att flytta den först. Sen tog jag ut allt ur de skåpen, torkade ur dem och satte fart.

Lite rörigt var det allt.


 


Pysslade på i fyra fem timmar. Ett par av dem var min kompis G på besök, men då hon har värk och svårt att se, nöjde hon sig med att dricka kaffe och titta på. Bara det gjorde henne så trött, att hon la sig i min säng en stund, fast hon såg bra därifrån också!


Men tänk vad en krispig bukett tulpaner kan göra underverk, så här pass prydligt blev det, när den kom på plats.

 

Igår var det sovrummet jag försökte hitta tillbaka. Kartonger och kassar tömdes på sitt innehåll. Det är nästan pinsamt hur mycket ägodelar man har och jag gör verkligen mitt bästa för att fundera innan jag stoppar tillbaks något.

Förvånas också över visst omotiverat överflöd av vissa saker:

 


Jag är ju inte precis den som tillbringar timmar i skogen, täljandes korvpinnar och barkbåtar?


Har tittat en del på nätet efter grejer jag skulle kunna tänka mig att köpa eller byta till mig för att få det lite som jag vill ha, nu när allt börjar bli klart.

En kvinna hade lagt upp massor av saker i en grupp på Facebook hon ville byta ”mot nåt litet, ett värmeljus eller två”. Å vad spännande tänkte jag och började titta.

Men, näää…


 


Inte ens om jag fick ett värmeljus, eller två eller en hel värmeljusfabrik skulle jag sätta upp denna på någon av mina väggar.


Ärligt talat så tycker jag det påminner om ett gigantiskt rövhål och då jag redan vet att jag är

skit-snygg behöver jag inte spegla mig i ett sånt!


I morse tänkte jag att eftersom jag klättrat, lyft, burit och haft mig hela helgen, kunde jag strunta i att träna, ta det lugnt och njuta av min sovmorgon eftersom jag jobbar sent.


Hade råkat glömma att det var idag, de skulle fixa alla elektriska installationer och därmed ha elen avstängd större delen av dagen. Så jag gjorde mig klar, tog en krispig, iskall kort morgonprommis och tjänade in lite flex i stället.  


 


                                        Pussen då   !                        



 
 
Ama de casa

Ama de casa

11 mars 2013 15:06

Hahaha! "Ett gigantiskt rövhål"? Jag är nog benägen att hålla med :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

11 mars 2013 15:30

Eller hur! Inte ens argumentet äkta skinn, fick mej sugen, snarare tvärtom... :)

 
Hörni

Hörni

11 mars 2013 20:17

Hahaha, snygg spegel. Ha den på toa kanske? ;)

Vad du jobbar och sliter, men det blir bra.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

12 mars 2013 08:38

Inte ens på dass passar något så skitfult

 
Ingen bild

Anonym

12 mars 2013 09:10

Du sa att du blir glad av kommentarer eller?
Då blir du nog glad av den här med!
Du är ju skit ful..!

Li-Lo

12 mars 2013 09:51

Jajamen, det gläder mig verkligen att du tagit dej tid :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards