kucke-li-lo

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Li-Lo - 11 mars 2013 14:56


Önskar att jag vore färdig, i stället för helt slut.


Jag har flängt som en skållad råtta hela helgen. På lördag morgon fick jag börja med att flytta tvättmaskinen. Den hade de som städat, ställt framför ett av de två skåp i köket jag hade saker kvar i! Så för att få mitt frukostägg, var jag tvungen att flytta den först. Sen tog jag ut allt ur de skåpen, torkade ur dem och satte fart.

Lite rörigt var det allt.


 


Pysslade på i fyra fem timmar. Ett par av dem var min kompis G på besök, men då hon har värk och svårt att se, nöjde hon sig med att dricka kaffe och titta på. Bara det gjorde henne så trött, att hon la sig i min säng en stund, fast hon såg bra därifrån också!


Men tänk vad en krispig bukett tulpaner kan göra underverk, så här pass prydligt blev det, när den kom på plats.

 

Igår var det sovrummet jag försökte hitta tillbaka. Kartonger och kassar tömdes på sitt innehåll. Det är nästan pinsamt hur mycket ägodelar man har och jag gör verkligen mitt bästa för att fundera innan jag stoppar tillbaks något.

Förvånas också över visst omotiverat överflöd av vissa saker:

 


Jag är ju inte precis den som tillbringar timmar i skogen, täljandes korvpinnar och barkbåtar?


Har tittat en del på nätet efter grejer jag skulle kunna tänka mig att köpa eller byta till mig för att få det lite som jag vill ha, nu när allt börjar bli klart.

En kvinna hade lagt upp massor av saker i en grupp på Facebook hon ville byta ”mot nåt litet, ett värmeljus eller två”. Å vad spännande tänkte jag och började titta.

Men, näää…


 


Inte ens om jag fick ett värmeljus, eller två eller en hel värmeljusfabrik skulle jag sätta upp denna på någon av mina väggar.


Ärligt talat så tycker jag det påminner om ett gigantiskt rövhål och då jag redan vet att jag är

skit-snygg behöver jag inte spegla mig i ett sånt!


I morse tänkte jag att eftersom jag klättrat, lyft, burit och haft mig hela helgen, kunde jag strunta i att träna, ta det lugnt och njuta av min sovmorgon eftersom jag jobbar sent.


Hade råkat glömma att det var idag, de skulle fixa alla elektriska installationer och därmed ha elen avstängd större delen av dagen. Så jag gjorde mig klar, tog en krispig, iskall kort morgonprommis och tjänade in lite flex i stället.  


 


                                        Pussen då   !                        



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards