kucke-li-lo

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Li-Lo - 1 mars 2013 10:56

                          

Vänlighet, associationsförmåga, tålamod, glatt humör och en himla massa mer tålamod.

Det är egenskaper en förälder bör inneha.


Samt en telefonist.


Dagens andra samtal var från en upprörd man, som ville prata om ”svartskallar”.

Sådana samtal tar mycket kraft och energi.

Jag har förstås mest lust att tala om vad jag tycker, men vill å andra sidan gärna ha jobbet kvar. Vi har inte heller policyn att tala om vad vi heter, annars tycker jag det vore rätt roligt att dra till med Fatima, Jasmina eller något annat som kanske fick personen i andra ändan att haja till lite.


Men nää, jag lyssnar, frågar och förklarar hur det är organiserat här och klumpen i magen får jag göra mig av med senare.


Strax efteråt en anställd utan att presentera sig, som kräver att jag ska utföra saker med en annan persons anknytning, som inte på något som helst vis är tekniskt möjliga.


Då skriker personen att det har ni minsann gjort förr och ”Nu gör du det!”.    !!!



Trots detta låter jag bli och är dessutom fräck nog att tala om att jag gärna vill att den personen det gäller själv ska tala om det.


Att det ringer pappskallar, förvirrade, sjuka, ledsna, arga personer från världen utanför min arbetsplats, det kan jag leva med. De har rätt att få service och att bli behandlade med tålamod och respekt.

Men att de som arbetar här och till sist syvende faktiskt är mina arbetskamrater och kollegor behandlar mig som en liten okunnig lort, det tycker jag suger!

Tack och lov är det ytterst sällan, men jag blir faktiskt illa berörd.


  och lite lessen...


Sen öppnar jag vårt intranät och blir glad igen när jag hittar detta:

Fågel på lastkajen!

Efter att ha varit i kontakt med Viltjouren på Ekerö så har vi fått följande info. Fågeln är troligtvis en hon koltrast som har självmant valt vår lastkaj som sitt revir.

Rekommendationen är att försöka hitta hennes bo och ta bort det. Det kommer att göra att hon troligtvis beger sig av från lastkajen.

Vi bör inte heller mata henne.


 

Nästan lika näpet som mandelkroksmysteriet!




                                   Pussen då   !  och Trevlig Helg därtill

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards