kucke-li-lo

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Li-Lo - 31 januari 2013 15:00



Precis som allt annat förmodar jag. Och i mitt yrke är det förstås en extra acceleration på slitaget!


I alla fall får jag allt svårare att höra vad de säger, de som ringer till min arbetsplats för att bli kopplade hit och dit.


Det är sällan jag blir förvånad över vad som frågas över, då det mesta som överhuvudtaget går att ha bekymmer över, frågas om eller klagas på passar att vända sig hit med. Eller det är i alla fall uppfattningen hos de som ringer.


Men trots allt tyckte jag att herrn som ringde nyss var lite väl gnällig, då jag uppfattade det som att han ville prata med någon om:


”Hänga tvätt”


Bilder av en sur man som står nedanför en balkong där det droppar från våta badkläder eller på andra sidan ett staket där lakan fladdrar muntert i vinden, med sur min och beredd att kasta sig in i ett gräl for genom min lilla skalle.

 

  (bilderna har jag tagit från gruppen A world of washing på Facebook, där det finns hur många vackra bilder som helst)



Sen tänkte jag till och förstod att han ville diskutera


”Pengatvätt”


   Och det är ju faktiskt värre!


                                          Pussen då   !


och förresten heter det penningtvätt och inget annat....



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards