kucke-li-lo

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Li-Lo - 29 januari 2013 12:28


Jag har ju alltid hävdat att jag är en positiv person, som helst ser glaset som halvfullt, eller hur?


Så då får jag väl leva upp till det, helt enkelt.

Fördelar med stambyte i en liten trång trerummare när man bor kvar under tiden:

  • Man känner att man lever.
  • Det är nyttigt att påminna sig om att inte ta allt för givet, det finns de som har det så här, eller mycket värre, varenda dag, hela livet.
  • Smörgåsar är gott. När "skafferiet" står vid fotändan av sängen och köket är inplastat, blir det inte så mycket annat.

                 

  • Det går säkert att lära sig tycka om, kanske rentav njuta av känslan av tjock halvgenomskinlig plast täckt med byggdamm mot kroppen?
  • Huden torkar inte ut på samma sätt, när man gnider av lorten med en tvättlapp i stället för att duscha. Jag gör som mamma lärt mig, tvättar mig ”på utvalda ställen”.
  • När man går till jobbet på morgonen är trapphuset och gården full av unga, välbyggda män i jobbarkläder som dessutom är på ett strålande humör.
  • Troligen kommer Make inte dra ut på tiden med sitt flyttande, då han verkligen inte kan se det positiva i eländet.
  • Kanske påtvingad lättdiet och fler tränings = duschtillfällen kommer göra under med min figur till badsäsongen?
  • Tänk vad roligt det ska bli att kunna laga mat igen!
  • Jag får använda min kreativitet och mitt enorma intresse för heminredning för att få det i alla fall lite hemtrevligt och funktionellt de här veckorna.

                            Här ser ni en myshörna, gammalt och nytt i en inspirerande blandning, med städgrejorna lätt  åtkomliga.


 

Med en hylla som rumsavdelare, strykbräda klädd i ett oömt chabbychic duschdraperi får du enkelt en mysig badrumshörna med torrdasset som pricken över i!


 

Man kan skoja till det med belysning, när man inte behöver tänka på att den ska vara våtrumsanpassad!



  • Det blir i alla fall snyggt under diskbänken!
  • Två månader utan hyra när det är klart, är trots allt en rätt hyfsad plåsterlapp.

Ja, ni ser hur enkelt allt är, bara man anstränger sig lite. Dock känner jag ändå inte att jag vill bjuda över er för att få uppleva allt detta själva. Ni får allt vänta tills det är er tur, om ni nu är så lyckligt lottade att ni kan få den möjligheten.

 Grattis till Dej Moma, din tid kommer snart!


Som bonus bara för att jag är så glad, får ni en bild. Jag ville visa er hur otroligt klädsamt mitt silkesleopardunderställ är (Om man gillar kattdjur som gått långt över tiden i sin graviditet, men lyckades inget vidare med det fotot!)


    


                             Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards