kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Sånt jag inte förstår.

Av Li-Lo - 15 januari 2013 10:25


En del av det jag har synnerligen svårt att förstå, är det här med intresset för ”kändisar”.

Därför blir det mindre och mindre av intresse att se på svensk TV för mig.


Jag vill inte titta på när personer som är kända av olika anledningar tävlar mot varandra, varken när de dansar, sjunger, sitter i låtsaståg och svarar på frågor eller skojar till det på något annat sätt.


 


Att titta på när de sitter och pratar med varandra i ett slott, ett kalkstenshus, runt ett bord eller blir intervjuade i en soffa av till exempel en norrman finner jag inte heller något nöje i.

(sen brukar jag inte ens veta vilka hälften av dem är, men det är ju jag det)


Självklart respekterar jag dem, för det som de gör som musiker, sångare, författare och så vidare. Men privatlivet får de gärna ha för sig själva, det intresserar mig inte mer än någon annans.


Då säger genast den kloke, titta på bra intressanta program i stället. Det försöker jag när jag hittar några. Men sen kommer: eller använd webb-tv, kolla på play kanalerna.

Visst, visst det skulle jag kunna göra, men det är ju en annan sak jag inte förstår. Jag vet ju att man liksom kan få det som finns i min lilla, lilla dator att visas på den stora platta Tv:n.


Men hur fan får jag dit det?

Så jag avnjuter stillsamt när folk har ihjäl varandra på olika uppfinningsrika sätt, när jag får kontrollen över kontrollen.


Han jag bor med tittar mycket på nyheter från Sverige, CNN eller BBC.


Eller! så tittar han på program med ormar som han är jätterädd för om det nu inte är något med gigantiska krokodiler/alligatorer som nästan fångar någon i sina stora käftar.

 

Månad ut och månad in liksom!


På hur många jävla sätt kan man bli vettskrämd av ett långt ormarsel inuti en TV ruta eller bli förvånad och lättad över att kräldjuret ännu en gång blev snuvad på en munsbit av en lirare i khakikläder?


Jag förstår inte!


Sen har vi dagens händelse, med städerskan som tog ett pendeltåg och körde en bit.

Förstår jag rätt, när jag tänker att hon verkligen kommer att bli premierad av sin arbetsgivare?


Att ta ett tåg och köra lite grann när man annars jobbar som städare, det är väl sånt en arbetsgivare uppmuntrar numera?
Nyfiken, tar egna initiativ, villig att prova nya arbetsuppgifter, tänker utanför boxen och tar nya spår? (även om det inte fanns något sånt precis där tåget for fram) Men det är ju verkligen kreativt, att testa att köra där de inte ens finns.


Den personen har i alla fall hållit sig till minst tre av de fem ledord vi håller oss med på min arbetsplats:

Mod, Nyfikenhet och Fantasi. (om denna handling även kan anses innehålla Respekt och Integritet är jag inte mänska att bedöma, jag är ju inte chef)


Eller är detta ytterligare något jag inte förstår?


                              Pussen då   !




 
 
Ama de casa

Ama de casa

15 januari 2013 11:34

Jag måste erkänna att jag älskar program som Så mycket bättre, Mästarnas mästare, Så ska det låta, Robins mfl mfl...

Sen ska vi inte bara tala om årets höjdpunkt som snart kommer - SCHLAGERN!!!

(Sen ska väl jag också erkänna att jag långt ifrån vet vilka alla dessa "kändisar" är... ;-) )

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

15 januari 2013 13:12

Ja, du ser, det finns ju de som gillar't!

Och det bästa är ju, att man kan gilla varann ändå, fast man inte gillar samma TV program :)

 
Ingen bild

Rosie

15 januari 2013 19:34

En hdmi kabel mellan tv och dator om det finns hdmi utgång eller om det ingång på dator och tv Jag ligger hemma med influensa och har använt dagen till att ha datorn kopplad till TVn. Fast jag har just tittat på b la Så mycket bättre

Li-Lo

15 januari 2013 20:31

Kopplat mellan....redan där ger jag ju upp....

Krya på dej, kram

 
Ama de casa

Ama de casa

16 januari 2013 17:57

sv: Det var en bra artbestämning du gjorde av mina växter. En kan jag dock utesluta - Rör mig ej. För den drar inte ihop sig när man petar på den, det har jag testat. Däremot drar den ihop sig på natten, men det ser jag bara som sunt :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

17 januari 2013 10:24

Då tror jag att det är en Neverdie, fast det gör dom :)

Jag är ju som Lotta på Bråkmakargatan...

Kan nästan allting, faktiskt (utom att åka slalom)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards