kucke-li-lo

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Li-Lo - 11 januari 2013 12:43



att göra rätt, förnuftigt, vettigt och klokt.


NÄ!


Vissa saker går bra.

Jag har bokat resa, hotell och börjar trots allt se fram emot resan till Umeå.

Pratade med  Nordbo-sonen igår, det kan till och med bli så att vi får gå ut på stan och äta tillsammans! Visserligen med ”sällskap” men ändå känns det som om det kan bli lite mer avspänt och trevligt än ett besöksrum.

Jag kommer att resa ensam, så det blir flyg, vilket jag egentligen inte gillar, men det är långt och jag har inte tagit något extra ledigt för detta.


En annan bra sak jag gjort var igår. Då tog jag fram min mixer, körde ner två små råa rödbetor, en liten morot, en banan, en pressad apelsin, en rejäl bit ingefära, lite, lite honung och några isbitar.

Den drycken blev så vacker att jag var tvungen att spara hälften till i morse, bara för att bli så glad av att se den. (jo, det var GOTT också!)


 


Däremot går det så där, med min föresats att vara tålmodig vad det gäller att fortsätta leva tillsammans. Igår hade jag retat upp mig rätt rejält och skulle just starta en ”diskussion” med maken om att det inte fungerar att ha det så här.

Men han hade en oerhörd tur, Bortbo-sonen ringde på dörren.

Saved by the bell, liksom!


 

Men, jag känner att det tillståndet inte alls var så övergående som man kan tro, det kommer hända igen.

Det funkar verkligen inte. Jag kommer med all säkerhet att få ett frispel endera dagen på den här situationen, då kanske det inte ringer några klockor...


Men till helgen tänker jag njuta av livet.


Ikväll ska jag med Bad-Karin på äventyr. Vi ska äta något gott och sen ska vi på Södra Teatern och avnjuta en föreställning med Carl-Einar Häckner!

Jag älskar hans galna humor och taffliga framtoning. Har sett honom där förut och flera gånger på Gröna Lund.  (Joo, jag tycker han är väldigt Söt också!)

    


Det ska bli så härligt! Bad-Karin är en hejare på att skratta, högt och hjärtligt, ett perfekt sällskap med andra ord.

(En gång var mina föräldrar på lunch på Cirkusakademin, när han också var där. Mamma visste att både jag och min syster gillar honom. Så hon stolpar fram till honom och ber att få autografer ”till sina flickor”! Jag har ramat in min, med en liten svartvit bild i samma ram.)


I morgon ska jag göra något annat jag vet kommer bli trevligt...   ...


På söndag kanske jag hinner med att träffa kära lilla C, då blir det babbla av! Vi kan prata vi, precis HUR länge som helst!


Så go vänner, Trevlig helg önskar jag er alla!



                                  Pussen då   !








Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards