kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Som alla andra

Av Li-Lo - 9 januari 2013 14:23


kommer jag förhoppningsvis aldrig att bli, lika lite som alla andra förhoppningsvis inte kommer bli som jag.

Som jag har sagt förr:


”Jag är inte som alla andra, det kan de vara själva!”


Men jag är verkligen inte dummare än att jag kan ta till mig bra, kloka, roliga, vettiga saker som andra gör och lära mig eller använda mig av dem.

Många andra bloggare har sammanfattat året 2012, det tänker jag också försöka med.

2012 i Kucke-li-lo bo!


Det tävlades hos LiLo: Mikaela vann! Vi gick på Stadsteatern och käkade god afrikansk mat efteråt.


Jag tävlade lite här och där, utan att vinna nånting.


Maken och sonen var samtidigt i köket och ”hjälpte till” en gång under 2012!

 


Lagade och åt god mat!

 



Vi firade Fadern som fyllde hela 90 år, med ett hejdundrande släktkalas.

 

Jag planterade många olika chilifröer och lite annat, samt bytte till mig färdiga plantor av andra odladre.

 

Mambo-sonen började producera den en coola musikvideon efter den andra.

Dåvarande öbo-sonen var med om en bilolycka, bröt benet illa, jag åkte till ön och pysslade om honom.

 

Lagade och åt god mat!

 

Jag passade Modern, när Fadern åkte på en weekendresa till Västkusten.


Jag kom över en underbart fin grön cykel till ett bra pris.

 

Lagade och åt god mat!

 

Ännu ett syskonbarnbarn såg dagens ljus, lille Jack.

 

Det växte rätt bra på balkongen.

     


Det blev semestertider och jag badade i lyckorus på vackra platser nästan varje dag.

 

Lagade och åt god mat!

 

Jag badade hemma, på Västkusten, på Lisö och på Fjärdlång.  

Plantorna som varit så knubbiga, gröna och fina bar väldigt snålt med frukt.


Lagade och åt god mat!

 


Jag badade en sista gång.

 

Mambo-sonen blev Bortbo-son! Jag fick ett extrarum.

 

Jag tog hyfsat många, lagom långa morgonpromenader på väg till jobbet.

 

Beslutade efter mycket vånda att jag skulle ge upp vårt äktenskap, fick massor av värme av ER!   


Lagade och åt god mat!

 

Öbo-sonen hamnade i häkte och sitter nu på anstalt i Umeå.

Slutet på året var alltså inget vidare.


Vilken tur att det blev ett nytt då…


Ett nytt år då jag kan laga och äta massor av god mat och förhoppningsvis bada jättemånga gånger.

Och förstås läsa många trevliga bloggar och kanske klämma ur mig ett och annat bra, trevligt eller roligt inlägg själv.

          


                   Pussen då   

 
 
Ama de casa

Ama de casa

9 januari 2013 18:10

Hmmm... Jag tycker mig ana en röd tråd i det här inlägget, kan bara inte komma på vad det är... ;-)

Bra sammanställning!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 januari 2013 19:48

Tråd? Nääääää Bara mitt liv i sammanfattning :)

 
Hanna

Hanna

10 januari 2013 13:15

Tycker att du lyckats ta dig igenom ett år där en del mindre trevliga saker skett med humöret i behåll!

2013 skall bli ett fint år!

Många kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

10 januari 2013 13:40

2013 ska bli ett superduperår!!!

Kramkram

och jaa, när man ser tillbaka och tänker så var det en del tunga dagar...

 
Ama de casa

Ama de casa

10 januari 2013 14:58

sv: Jag har doftat på mandelblommor, men jag minns inte riktigt hur dom doftar. Gott, antar jag. Dom används väl bland annat i parfymer?
(Den i Sierra espuña luktade jag inte på - den satt för högt upp ;-) )

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

10 januari 2013 15:39

Då får du helt enkelt återkomma, när du haft en på lägre höjd att rapportera om :)

 
Ingen bild

maria

11 januari 2013 12:47

Hej Lissan!
Tittade in i din blogg idag-ser att mycket hänt under år 2012!!
Allt landar ju till sist och år 2013 blir nog ett toppen år för oss alla....
Hälsa dina föräldrar och syrran i Trollbäcken-ska jag nog slå en plingel till snart-börjar väl bli dax! Kram mimmi

Li-Lo

11 januari 2013 13:14

Ja, det händer en del..
Men jag blir lite förvirrad om vem du är?

Maria? Mimmi? Mimmi vet jag att jag känner en, Maria flera..

Kram

 
Ingen bild

maria

15 januari 2013 10:39

Oj då du har många mimmi i din närhet...
Mimmi från Bagis är jag-dotter till Gun och Gunnar, syster till Barbro, Kjell ....Nu kanske du vet.......Mimmi är det jag kallas men jag heter ju något annat..... Må gott och hoppas förvirringen försvann......Annars får jag väl förtydliga mig ännu mer eller så har du samma risiga minne som mig....

Li-Lo

15 januari 2013 10:50

Jag trodde väl det, men det står Maria högst upp...
Så klart jag vet vem du är :)
kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards