kucke-li-lo

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Li-Lo - 3 januari 2013 11:02



Även om det inte alltid rullar åt det håll man vill.

Jag rullar väl kanske lite mer än önskvärt, då jag slarvat med träningen ända sen före jul.

Men jag har å andra sidan svettats en del med Carl och faktiskt inte ens öppnat Aladdinasken jag fick i julklapp!!!


På nyårsdagen tog jag också en ganska lång promenad. Eftersom jag verkligen inte gillar halka passade jag på, tog de vägar som såg halkfria ut, även om de inte alltid förde mig till de vackraste platserna precis.

Det är verkligen inte alltid så himla vackert med vinter!


 


Men det väcker förundran. Vem drack sitt nyårsbubbel på den astråkiga vägen från Blåsut till Globen?

 

och vem var tvungen att byta blöjor, mitt i korsningen vid Blåsut?


   


Färgklickar att pigga upp sig saknades dock inte!

 


Nu är jag åter i tjänst på mitt arbete, även om de fåtal samtal vi har, inte direkt är överansträngande att ta hand om.


Jag håller på att planera ett besök hos sonen, som ju numera inte är en Öbo utan en tillfällig Nordbo.

Vill helst inte flyga, men det är ju billigare och tar mindre tid. Jag kommer ju ändå få övernatta om jag vill utnyttja båda dagarna på en helg att träffa honom.

Så sakteliga börjar jag förlika mig med tanken på att han är där han är och eftersom både han och jag är utpräglade ”glaset är halvfullt-personer” så tänker vi oss att detta är början på något nytt och bättre, även om jag inte listat ut hur det ska gå till.


Hemmavid är det lätt träligt, det jag inte ville skulle hända, att jag blir mer och mer småelak för att poängtera att jag verkligen vill att han ska anstränga sig för att hitta annat boende, blir mer och mer en del av vardagen.


Men säg det inte till nån, jag ska förmodligen på en liten, liten dejt idag efter jobbet…   


Det är en man jag träffade en hel del innan jag gifte mig, vi har haft kontakt hela tiden som goda vänner, men häromdagen, när jag skrev en sorgsen status på Facebook ringde han genast upp och undrade hur det var med mig. Sen har vi pratat i timmar (han älskar att babbla!) var och varannan dag, så jag kände, varför inte, kanske det finns kvar, det där vi hade?


Förresten, här är mitt Nyårslöfte:


Tänker ta tag i det nya året, med förnyad tossighet, tokerier och trivialt trams på ett synnerligen seriöst sätt!

God fortsättning kära ni och


                   Pussen då   !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards