kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Så där ja, nu var det slut

Av Li-Lo - 31 december 2012 17:58

eller i alla fall om ett par ynka timmar.

Jag hör till kategorin:


Nyårsafton är en dag som suger och är astråkig!


Men ett annat år, när inte min son sitter i fängelse, jag är insyltad i en lång, seg tröttsam skilsmässa, redan har ångest inför kommande stambyte och inte känner tryck och krav att hinna med De älskade gamle var och var annan ledig stund.

(joo, jag älskar dem så klart, men det är ÄNDÅ pressande...)


Då jäklar, kan det  hända att jag tänker ha en sprakande, hejdundrande jätteyster afton.


Men icke detta år, Bortbo-sonen, den ängeln kommer och äter om en timme med sin kompis. sen tänker jag vara färdigfirad.


Men alla ni som gillar denna afton önskar jag så klart ett Hejdundrande Party, massor av roliga partyhattar, bubbel i glasen, skaldjur på tallrikarna och många varma våta nyårspussar!


 


Skål och


Gott Nytt År!

 

Pyssen då   !

 
 
Ingen bild

Mikaela

31 december 2012 18:39

Önskar att de här sista timmarna skall gå fort, jag litar inte ett dugg på det här året. Kan djävulskaperna vara slut eller kommer det att hitta på nåt innan tolvslaget :) I går fick jag ge pengarna som jag tänkt ha till en varm jacka, i stället för den som är borta, till en jourtandläkare. Jo jag är verkligen jätteglad att jag fick hjälp så snabbt men had ju hellre inte varit i behov av den hjälpen.
Men i kväll skall jag öppna champangeflaskan som legat i förrådet och ge fingret åt det gamla året och med öppna armar ta emot det nya.
Kära Liselotte, jag är så glad att jag får läsa dina kluriga och kloka skriverier, det hoppas jag fortsätter och att du får en hel massa trevligheter at skriva om.
Ja, jag vet, livet är inte så lätt men vi kanske kan ta lättare på det och vem vet, kanske hittar vi nåt kärleksfullt att ta på också. Lite får man ju drömma en sån här kväll:)
Önskar dig en trevlig fortsättning på kvällen och ett gott nytt år med med en stor
Smällpuss

Li-Lo

31 december 2012 21:03

Söta du!
Ja på många sätt har det blivit ett skitår, men det går ju faktiskt att tänka tillbaka på fina stunder också. De har inte saknats, som tur är :)
Vad det gäller kärleken, så tror jag inte jag blir lottlös i framtiden, även om det inte blir nytt äktenskap, no way!
Män, de gillar jag ju och det verkar faktiskt så himla bra att det finns en eller annan som gillar mig också....
Champangen får någon annan dricka, jag har fått två drinkar, unga gossar till middagen och nu blir det nog soffan...

Vi ses, pusselipusssssss

 
Ingen bild

Lotta

31 december 2012 21:33

Hej bästa vännen! Några av mitt 2012 års mysigaste stunder har varit tillsammans med dig. Så kommer det bli nästa år oxå. Jag sitter här i trevligt sällskap vid Hornstull och höjer mitt glas åt dit håll. Puss och kram! L

Li-Lo

1 januari 2013 12:02

Dumma Lotta, nu gråter jag ju!

Pusspuss å kram

 
Hörni

Hörni

1 januari 2013 09:51

Vi brukar ha fest på nyår men i år orkade jag inte, så jag lagade god mat till bara oss själva och var hundvakt istället.
Hoppas 2013 blir ett mycket bättre år för dig än 2012 var.
Kram och God fortsättning!

http://horni.blogg.se

Li-Lo

1 januari 2013 12:01

Ja, nåt tycks ha hängt i luften i slutet av året.

Nu hoppas jag att nåt annat kommer hänga HELA 2013!

Många kramar

 
Ama de casa

Ama de casa

1 januari 2013 11:45

Upploppet på det här året var inte alls så skojigt, så vi "firade" i lugn och ro på tu man hand. Hoppas vi kan återgå till våra normala traditioner nästa år, med moonwalk på taket och allt annat som hör nyåret till.
:-)

God fortsättning!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

1 januari 2013 12:00

Det låter som att 2012 inte var nåt vidare på slutet för många jag känner....
Men vi hoppas och tror på 2013!

Jäklar vilket år det ska bli : )

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

2 januari 2013 19:45

Avslutade 2012 med bihåleinflammation o feber. Nu tar vi nya tag och mot ett bättre 2013!
God fortsättning!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

3 januari 2013 09:27

Ja det tar vi och gör!

Ha det gott och God fortsättning på dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards