kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Tjatmoster!

Av Li-Lo - 12 december 2012 20:31

Förlåt mig om jag tjatar och maler på om en del saker, men skrivandet är rensande och ni mina få men väldigt underbara läsare är mina bollplank och responsen på tankarna är viktig för mig.


 

Personlig frihet

och rättvisa är centrala begrepp.

För andra kan … te sig oberäknelig och rebellisk

Negativa karaktärsdrag: excentrisk och trotsig.

Nyckelord: Uranus, klarsynthet, humanism, intuition, vågor, ockult, protest, revolutionär, reform, distans och bärnsten

Du är okonventionell och självständig - en individualist av första klassen.

Du får för det mesta det som du vill eftersom du är modig i att vara oortodox i ditt handlingssätt

Enligt astrologi så är typiska drag hos en … att han är självgod och har starka åsikter. Han bryr sig inte om han anses vara konstig eller om alla andra tycker annorlunda. Frihet och rättvisa är väldigt viktigt för...


Alltså inte för att jag tror på astrologi. Men om det är något som alltid återkommer i just mitt stjärntecken så är det just den här typen av orden.

Och det gör mig medveten om att jag har de här dragen, vare sig de beror på när jag är född eller att jag blev sån ändå.

Ju mer jag funderar på det, desto mer har jag insett att de är bidragande till att det här med gifteriet sket sig.


Maken (jo, han är ju det fortfarande) är som jag sagt förr muslim.


 

Jag har inga som helst problem med att någon TROR på precis vad de vill

Jag förstår att det kan vara en tröst, förklaring och massor av andra saker.


Däremot har jag fått mer och mer svårt för detta med RELIGION.

Där andra känner och ser hängivenhet, djup tro och dedikation med mera ser jag i stället ett slags ”svaghet” som jag har mycket svårt att förstå, acceptera och gilla.


Att det ska finnas regler för hur man ska leva sitt eget liv helt enkelt!


Jag klarar inte av det!


I stället för att öka förståelsen för det, har jag mer och mer retat mig på det. När jag varit arg och lessen har jag nästan haft lust att smuggla ner små fläskbitar eller skvätta ner lite vin i grytorna.


Jag vet mycket väl att det är oresonligt, inskränkt och korkat av mig.

Dock har jag faktiskt inte lyckats lista ut hur jag ska bli kvitt känslan, utan den har som sagt bara vuxit och vuxit.

Jag borde kanske satt mig in mer i det hela?

Men det var kärlek, fluffiga rosa moln och inbillning om min egen förmåga att vara förstående, tolerant och klok som regerade just då.


Jag som har som princip att försöka ha så få principer som möjligt, finner det alltså rent principiellt jättekonstigt att bli styrd av principer och regler.

Fattar ni, vad jag menar? Själva principen alltså?


                            Pussen då   !





 
 
Ama de casa

Ama de casa

13 december 2012 09:32

Vi lyckades "lura i" (helt av misstag, jag lovar) en kompis som var vegetarian oliver med ansjovis.
- GUD vilka goda oliver! utbrast han.
Numera äter han fisk ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 december 2012 10:13

Vem vet jag kanske borde smyga ner lite vin i maten eller glaset?

Helt av misstag alltså!

 
Hörni

Hörni

16 december 2012 22:04

Jag tror nog du är en väldigt tolerant människa, men det är en sak att acceptera en persons sätt att leva och en annan mycket svårare sak att leva tillsammans med personen.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

17 december 2012 08:31

Tack! Det var väldigt klokt sagt, så har jag inte tänkt förut, det var en tanke som jag ska ta med mig..Kram

 
Ingen bild

Mikaela

19 december 2012 21:17

Min gamla mamma brukade säga att kärleken ha sju skinn framför ögonen. Det var väl så att dom ramlade av, ett efter ett och du började irriteta dig i stället för att se allt inbäddat i rosa.
Och lite kul hade du väl medan det varade och träffade väl en hel del härliga människor? Man måste väl våga ta risker om det skall hända nåt och ibland, eller kanske ganska ofta tom. så skiter det sig men hur tråkigt vore det inte annars.
Du kommer igen kära vän men först måste sorgen få ta sin tid och allt praktiskt ordnas.
Kram på dig kära du.

Li-Lo

20 december 2012 09:06

Det var ett bra uttryck som jag inte hört förr!
Klart jag hade kul och ångrar inte en sekund att jag gjort detta.
(Jag har ju faktiskt skrivit ett helt inlägg om att jag tycker ÅNGRA är en rätt idiotisk grej att ägna sig åt (2 april i år)

Sorgen tog jag nog ut redan i förskott, nu är det mest bara de här trista praktiska detaljerna vi ska klara av.

Kramkram och Fröjdefull Jul önskar jag dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards