kucke-li-lo

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Li-Lo - 10 december 2012 16:54


Klumpsumman av eländeskardemumman ska ju vara konstant är det tydligen tänkt?


Eländigt är det kanske inte att vara ofrivillig sambo, men ganska tröttsamt och okul.

Att berätta om det beslutet för alla och envar har inte heller varit så kul, speciellt inte för De Gamle.


Som tur var fick de fjorton dagar för att hämta sig, innan jag kom med nästa oväntade och jobbiga besked till dem.

Det här var tyngre för dem, och även för mig. Dock är det så, att jag inte tycker om, klarar av eller trivs med att låtsas som att allt är bra när det faktiskt inte är det. Att gå runt och hålla masken helt enkelt.

                                        


Jag vill inte heller hålla någon bakom ryggen som faktiskt är vuxen och får stå för sina egna beslut och ta konsekvenserna.


Öbo-sonen har inte klarat att leva upp till sina och andras förväntningar, vad det gäller att ta tag i sitt liv och sitt missbruk.

Förra lördagen fick jag ett samtal från hans advokat, att han återigen hamnat i klistret. Eller för att vara helt ärlig snarare i häktet.

Där kommer han att få sitta tills de hittar en plats på en anstalt till honom och kommer inte ut i frihet förrän i mars eller så.


Alltså är det nu hög tid för mig att börja vänja mig på allvar vid tanken att min lilla son ska sitta i fängelse!

                  

Men under tiden är det en annan tanke som farit genom skallen flera gånger.


Nämligen den att om man ser till brottet han begått nu sist, så är det ju så att han i laglig mening betraktas som en Knarklangare!


Nu har jag ingen aning om mängden, avsikterna med att bära omkring på det eller vad det var.

Dock kan jag förstå, men självfallet inte försvara, att det har skett.


Om man inte har pengar, men ett aktiv missbruk så är det inte så att arbetsmarknaden skriker efter ens insatser. Jag vet inte precis vad socialbidragsnormen är, men har svårt att tro att det är så man rullar sig i stålar. Så, man behöver göra någonting, för att ha råd med sina droger och annat.

Så, mamman till en knarklangarefängelskund ger er härmed


                              Pussen då     !


Jo, just det, har apont i ena knät, eller snarare knävecket/ledbandet också…






Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards