kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Åh, vilket bra uttryck!

Av Li-Lo - 13 november 2012 12:57


Jag följer en blogg som Hanna skriver.

Den handlar om ditt och datt, smått och stort i en trevlig blandning.


Hanna var för övrigt den enda som gjorde slag i saken och faktiskt, otroligt gulligt nog skickade mig en julklapp förra året när jag lagt ut min önskelista här, tusen tack för det!

Hon jobbar just nu Norge och skrev häromdagen om


”At komma seg vekk”


Vilket oerhört bra uttryck!


Att lämna det vardagliga och resa bort lite grann, inte på semester eller till något speciellt.

Utan just det som jag tycker så mycket om, att bara vara någon annanstans helt enkelt.


Jag har just fått reda på att jag får ledigt de här två små arbetsdagarna mellan jul och nyår. Vilket betyder att jag kommer att vara ledig i hela elva dagar.


Åh, vad det skulle passa bra ”At komma seg vekk” lite då.

Nu när jag vet att jag kommer att få vara ledig så länge, ska jag allt ta och klura lite på var själva ”vekket” skulle kunna bli.


För övrigt är jag mer än imponerad av ett namn jag såg i någon tidning häromdagen.

En äkta Dubbel-von(e), det har jag inte sett i hela mitt superlånga liv förr.


 



                                      Pussen då    !



  





 
 
Ama de casa

Ama de casa

13 november 2012 18:08

Ett underbart uttryck, verkligen! Vi har börjat göra det. Ta småturer till nära städer (Ibi, Benidorm, Alicante...) och stanna någon eller några nätter så man kan lära känna staden lite mer än att bara ta en dagsutflykt. (Även om dom inte heller är att förakta).

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 november 2012 19:15

Ett underbart uttryck och faktiskt en underbar sak att hålla på med.
Ni gör verkligen rätt i det, men så tror jag att du och Anders är väldigt vettiga personer också!

 
Ama de casa

Ama de casa

13 november 2012 18:10

sv: Haha! När du skrev om att det måste ha varit massor av folk i Newgrange då när solen skulle lysa in i kammaren så såg jag framför mig hur nån klantskalle stod ivägen och skymde för solen. Haha! :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 november 2012 19:14

Ungefär så tänkte jag!

Vilken flopp liksom, hahaha : )

 
Hörni

Hörni

13 november 2012 21:00

Ja visst är det skönt at komma seg vekk lite ibland. Lite miljöombyte för ett par dagar.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

13 november 2012 21:41

Ett par dagar, eller ibland bara över dagen, att komma seg vekk är härligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards