kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Veckända

Av Li-Lo - 12 november 2012 15:01

En sådan har det varit. Igen!


Innan jag tänkte till hade jag faktiskt funderat på att unna mig en F-F helg.

Jag kan ibland känna mig väldigt trött på att åka till De Gamle varenda helg och tar mig faktiskt en Föräldra Fri helg då och då.


Så visade det sig ju att det var Fars dag igår, så jag  får väl ta min F-F helg framgent i stället.


Men innan söndag var det både fredag och lördag, i fredags var jag med Maken för att ”fira” att svågern varit på pilgrimsresa till Mecka.


Jag ska vara ärlig och säga att jag inte direkt känner något inför detta faktum, men det är förstås trevligt att ses. Framför allt är det såklart kul att se släktens minsta och gulligaste. Nu hade han fått nya kläder av sin pappa, hur rart som helst!


                            

Jag stannade inte så länge, mat åt jag, men avstod vattnet han släpat hem, till de som har tron.


Lördagen var skördedag. Det tog inte så värst mycket av min tid.


                                                

Klippte sen ner nästa alla plantor och städade balkongen.


Tog en gråväderspromenad innan jag gick hem och lagade mat.

Små lammbitar som långsamt mörade sig i ugnen med en jerkkryddning. (här kan du läsa hur Moma gör sin)


Det kan vara så, att denna kryddblandning skulle kunna få mig att bli religiös om det var så att man på något sätt kunde tillbe den. Starkt, lite sött och helt enkelt överfullt av dofter och smaker.

Hela min trinda lilla kropp fylls av lycklig bubblig förväntan när jag håller på med sån mat.

Det låter kanske inte klokt, men det skiter jag i! Till lammbitarna åt vi ugnstekta rotsaker, ljummen sallad med bondbönor, gröna bönor och majs samt yoghurt med fetaost och basilika.

Sen var det matkoma!


Bort-bo sonen var med och firade på fars dag, sen när vi kom hem visade han den senaste filmen.

Som vanligt självklart extremt snyggt filmad och klippt, dessutom gillar jag själva låten och driften med hela hip-hop kulturen.





                                     Pussen då    !



                            

 
 
Ann-Sofi MATSAFARI

Ann-Sofi MATSAFARI

12 november 2012 20:23

Klockrent:) En liten stänkare! Den skulle jag gärna ställa på julbordet:)

http://www.matsafari.matmolnet.se

Li-Lo

12 november 2012 21:33

visst är det kul!
Det går prima att beställa den på vilket systembolag som helst.

 
Hörni

Hörni

12 november 2012 21:38

Duktiga sonen. :)

En härlig helg har du haft igen, men jag kan förstå att du vill vara föräldrafri någon gång ibland.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

12 november 2012 21:44

Jag gillar verkligen de här två sista grejerna han gjort, den här för att den är skojig och den andra för att den är så himla snygg.

Jaa, det är faktiskt lite skönt att ta "ledigt" och jag tycker jag är värd det också...

 
Ama de casa

Ama de casa

13 november 2012 10:26

Han kan han, sonen :-)

Måste ha varit STORT för svågern att ha varit till Mecka!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 november 2012 11:22

Jupp, filma är något han bara blir bättre och bättre på :)

Jo, jag förstår ju att det är stort för honom och andra troende, men som sagt, för mig är det ganska obegripligt....
Men maten var god :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards