kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Nu har jag

Av Li-Lo - 8 november 2012 13:13

Varit lite duktig igen och kommit iväg tidigt på morgnarna.

Jag vet att många klagar på omställningen från vinter till sommartid, att de blir trötta.

Det blir jag med, men i år blev jag trött av tillbakaflyttandet också. Förra veckan, kände jag mig som ett utskitet plommon mest hela tiden.

Nu är jag i alla fall lite piggare och klarar av att sätta lite fart på morgonen.

Därmed tar jag också ett och annat Godmorgon- Stockholmfoto.


Dagens måsar är jag nöjd med, även om det är lite oskarpt.


 


Igår var det min bästa bro, jag tar som sagt lite olika rutter.


     


Den här bilden skulle egentligen varit i inlägget om middagen hos Moma, men…


 

Ingen aning om vinet, men ville ha något att hänga chilipresenterna på.


Tro det eller ej, men jag har redan införskaffat snaps till årets julsill.

Mina barns farbror och faster har ett litet brännvinsbränneri i Gnesta. Så jag tyckte det kändes rätt att passa på att prova en flaska av den här trevliga sorten.

 

Fantastisk service på våra systembolag, att man kan beställa hem en enda liten flaska och få den levererad till valfri butik utan ett öres kostnad.


Jag har öppnat, luktat och smuttat, väldigt trevlig liten hutt!

Extra plus för korken, jag gillar det där ljudet när man drar upp en kork!

Men det är ett tag kvar till jul och nu ägnar jag mig först och främst att se fram mot den stundande veckändan.


                             Pussen då   !

 
 
Ingen bild

Mikaela

8 november 2012 14:32

Tjohoo, i dag tog din blogg emot koden på första försöket :)

Vekar så härligt att ta en morgonpromenad, det har jag också gjort några gånget, klivit av i Gröndal och gått utmed trekanten men det var länge sedan nu, försöker mest komma så fort som möjligt till jobbet för att ha en chans att hinna med allt.

Jag har också varit ute, gick och handlade en dag, inte till den närmaste affären, nejdå, skulle slå på stort och tog en lite längre bort. Det gick bra bara jag kom i håg att lyfta ordentligt på baktassen så jag inte slog i någon stenkant. Var så skönt att komma ut, skall nog göra om det i dag men först skall jag bli klar i tvättstugan.

Operationen gick jättebra och jag slutade med värktabletter efter några dagar. Håller på och packar upp efter flytten men blir fort trött och mest energi går det till att försöka få hantverkarna att göra färdigt.

Oj, det blev långt, har nog lite tråkigt men har fått många besök, vänner som kommit med mat och hållit mig sällskap.

Fortsätt att promenera och ta ett danssteg ibland och njut.

Sen hoppas jag få ta på mig ett par skor och komma på en julöl även om jag inte dricker den.

Torsdagskram, det är väl torsdag?

Den bara lurades,får försöka med ny kod :(

Li-Lo

8 november 2012 14:53

Va skönt att det verkar läka fint. Den 6 dec ska jag till en fotdoktor i uppsala och röntga och antaglien få veta om han anser att det är någon mening med att försöka göra nåt åt mina tokfötter...

Julöl har vi varken bestämt dag eller plats för, men troligen blir det den 21 dec, förhoppningsvis på ett annat och lite mysigare ställe.

Fortsätt bli bra, så ses vi på något sätt

Och jaa, idag är det Torsdagskramar vi delar ut, kramkram

 
Hanna

Hanna

8 november 2012 14:34

Tyckte om bilden och oskärpan var inte så farlig!
Snaps är inte min grej - men korkar gillar jag också! Fint att dra av!
KRAMAAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

8 november 2012 14:48

Jag tycker också om den :) Jag snapsar inte så värst mycket eller ofta heller....

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

8 november 2012 17:43

Vilka fina morgonbilder :-)

Vilket sammanträffande! Precis nyss "satte" Anders julsnapsen. Har fått små påsar med kryddor till Falu brännvin från Falu koppargruva. Man tillsätter bara sprit och socker och sen ska det dra 2 - 7 dagar. Hmmm... När jag tänker efter så ligger du före oss i alla fall då :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

8 november 2012 19:54

Det kan vara roligt för dig att se att det finns andra än Anders som är uppe med tuppen :)

Ja, jag ligger före har ju till och med smakat redan...

 
Hörni

Hörni

8 november 2012 18:54

Vad roligt med sån lite speciell snaps. Jag brukar göra egen ibland, med citronskal och vaniljstång. Den blir farligt god.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

8 november 2012 19:53

Aaah, jag har bara gjort med citronskal, kanske ska kasta ner en liten stång
nästa gång ♫ ♪ ♫...

 
Ingen bild

Mikaela

9 november 2012 16:09

Li-Lo, finns det chilisnaps eller hinner du vara först?
Undrar hur det skulle smaka :)

Fredagskram

Li-Lo

12 november 2012 11:01

Såklart det finns de som gör chilisnaps själva...
kanske jag ska göra med chili och citron, hmmmmm...
tack för påminnelsen att det är dags att hitta på nåt :) Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards