kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Lite ledig?

Av Li-Lo - 1 november 2012 14:58

Jag är faktiskt barnsligt förtjust i att vara lite ledig.

Vesslesnabbt ansöker jag om ledigt varenda klämdag, kort dag och en och annan liten dag då och då för att förlänga helgerna ibland.


I morron har vi halv arbetsdag. Så jag tänker inte jobba på mitt arbete.

Men det visar sig att jag i stället kommer få en hel del att göra framöver. För i morron kommer jobbarkillegubbarna hem till oss i ottan.


 


Redan ikväll kommer jag att få slita, eftersom meningen med deras besök är att byta ut samtliga fönster i vårt lilla hem.


En och en halv meter framför vartenda fönster ska vara tomt!

Hur det ska gå till har jag inte hunnit fundera ut, men att det blir rörigt, det har jag redan listat ut.


Vis av tidigare erfarenheter av jobbarkillegubbar tror jag inte att det bara är att hänga upp de nytvättade och välstrukna gardinerna när de är klara heller.


Jag misstänker starkt att det kommer vara dammigt, fnuligt och fullt av fotspår på mina golv.

Det kommer säkert poppa fram dammtussar, råttor och andra varelser när allt flyttats runt som jag/vi måste hantera.


Därutöver känns det inte som att det kommer att vara så värst myyysigt där hemma i morgon, så planen blir:

Åka och träna och sen hem till De Gamle och svänga ihop något ätbart till dem och troligen bli beordrad att göra annat smått därutöver.


Vid närmare eftertanke kanske det inte var så smart, det här med att vara lite ledig?



                             Pussen då   !


 
 
Ingen bild

susanne

1 november 2012 17:29

Eftertankens kranka blekhet... kanske kloka Greta skulle sagt!
Det blir hur bra som helst med lite ledigt i ditt eget tempo :)
Hälsa De gamle. Kramis

Li-Lo

2 november 2012 16:51

Nu är den lediga dagen slut! Jag har faktiskt haft det bra och det blev inte så jättestökigt alls efter jobbarkillarna, jag tar bort det med "gubbar" de var hur unga och söta som helst!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

1 november 2012 17:33

Oj... Jobbigt! Men det blir ju toppenbra med dom nya fönsterna sen. Antar jag? Minns med fasa dom gamla vi hade i huset i Sollentuna. Det handlade om ett eller flera dagsverken för att tvätta dom. Och då var huset ändå väldigt litet...

Lycka till med ledigheten! :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

2 november 2012 16:50

Toppen å toppen....Jag når knappt till handtaget i badrummet längre : ( !

Hade en ganska bra dag trots allt : )

 
Hanna

Hanna

1 november 2012 21:21

Skönt att få sådant fixat... när det väl är klart. Medan de klampar omkring är det rätt irriterande! Du får nog en trevlig dag trots att du är ledig..
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

2 november 2012 16:49

jag höll mig borta när de klampat in, nu är det klart.
Plötsligt kan jag inte stänga vår balkongdörr och det drar ISKALLT på golvet, det måste ha blivit nåt fel?

Kramkram

 
Hörni

Hörni

4 november 2012 19:31

Vad skönt med ledigt! Hoppas det ordnar sig med de nya fönstren, låter inte så kul med iskallt golv.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

5 november 2012 10:18

Ledigt är inte alls dumt!

Killen (den otroligt charmiga) poppade in i morse och micklade lite med dörren, så vi får hoppas det blir bättre nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards