kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Det blev ju faktiskt riktigt bra! (det mesta)

Av Li-Lo - 21 oktober 2012 19:51



Trots att jag kände mig som ett riktigt elakt arsel i fredags morse, så känns det nu som om jag fick en bra helg trots allt.


När jag kom hem i fredags, hade jag pratat med Öbo-sonen under dagen och det var ingen fara på taket, det verkar som han förstår innerst inne.


Här hemma var det tomt, Kära Make har för tillfället ett uppdrag tre kvällar i veckan. Fast när han väl kom dit den här gången, visade det sig att de hade firmafest!


Jag hade redan fixat min lilla middag


 


(så det passade ju bra att han blev bjuden att stanna och smaka på deras godsaker.)


Jag tycker färdiga potatisbullar är jättegoda och testade ett nytt sätt att använda dem, med sallad och lite gnisslig haloumi.


Vi har legat efter en del med hemmastädandet, så jag tog tag i det på lördagens förmiddag, eftersom Kära Make fick göra kvällsjobbet på dagen.


Slit å släp men skönt när det var klart. Blev tid för en liten promenad och en stund med en bok i sängen.

Bjöd sen hit Öbo-sonen på middag och sova igen, den här gången utan att bli ivägkörd. Vi käkade gott (ugnsstekta ”lammdetaljer”, ris och grönsakscurry) och hade lördagsmys i soffan


 


framför Tv:n. Godis, chips och läsk.


Stackars make, han städade och städade, han städade och städade i TOLV timmar igår.

TOLV säckar med sopor, flaskor och skräp bar han ut från lokalerna!

Han var helt slut när han kom hem vid midnatt.


Idag en stilla morgon, förutom då, att jag blev attackerad ännu en gång av ett av våra sängben.


 

Jag har alltså inte hoppat från någon tallegren icke heller skadad någon lång eller luden svans!


Medan jag väntade på att sonen skulle vakna, kom jag ihåg att jag sett på Facebook att det skulle vara insamling och utdelning av kläder och annat till hemlösa i Björns trädgård idag.

Jag plockade ihop varma skor, fleecetröja, liggunderlag, sovsäck, filt, vantar, halsdukar, mössor och några hygienartiklar jag hade i skåpet. En full ryggsäck och en full IKEA kasse blev det.


Gossen och jag lämnade det och åkte sen tillsammans till De Gamle. De blev glada att se ungen och jag fixade till lite att äta för dem. Vi pratade och fikade och jag kände att det var väldigt bra att vi kom iväg dit tillsammans.


Väl hemma tog vi och unnade oss hämtmat från vårt nya thaiställe, gott, snabbt och skönt!


Nu har gossen åkt till någon kompis, jag har tejpat min lilla tå efter goda råd jag fått och ska väl strax sätta mig och glo på TV en stund. Det bultar lite i tån och strålar upp i foten och benet i vissa lägen, men jag tar mig en värktablett när jag ska sova, så är det nog bra i morron? Eller?


Å så här fina har en del av mina chilis blivit!

 

Jag älskar de här blanka, glänsande orange frukterna, förstår inte hur jag ska nännas äta upp dem!

 

De här långlåna röda, är inte ett dugg starka, passar bra skivade i sallad eller på macka!


                Pussen då   !


ömkningar, virtuella blåsningar och tycka synd om lilla tån, mottages tacksamt!


 
 
Hörni

Hörni

21 oktober 2012 22:29

Vilken skön helg och fint att du umgåtts med sonen igen. Hoppas så att det ska gå bra för honom med allt.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

22 oktober 2012 11:19

Ja, det kändes bra att vi fick tid med varandra och att allt utom tån varit bra i helgen :)

 
Ama de casa

Ama de casa

22 oktober 2012 10:01

Men alltså... Dom där förbenade sängbenen... Jag är övertygad om att nån är där och flyttar om dom lite när man inte ser. För visst borde man annars ha lärt sig var dom finns?

Tycker JÄTTESYND om dig! *blås, blås*

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

22 oktober 2012 11:17

Aaah... Ama, du har så rätt, det hade jag inte tänkt på, så klart att det är så det går till..

Hmm.... Det känns lite bättre, faktist, tacktack :)

 
Janne

Janne

22 oktober 2012 10:34

Oooh, detdär ser ont ut.

http://zkezypt.wordpress.com

Li-Lo

22 oktober 2012 11:16

Jaa, det är inte skönt i alla fall! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards