kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Hjärta eller hjärna?

Av Li-Lo - 19 oktober 2012 11:02


Ibland måste man använda hjärnan.   Fast man inte vill.



                       Man måste säga NEJ fast man inte vill.


 


Trots att nejet  gör att det värker i hjärtat och får det att kännas som om det var lindat med taggtråd.


 

Dessutom är magen full av fjärilar eller snarare fula gråbruna nattflyn.


Igår kom Öbo-sonen på besök, han har varit i stan ett par dagar. Han vill träffa lite kompisar innan.


Innan det är dags för mig att lära mig att leva med en ny tanke..

Innan jag blir mamma till ett barn som sitter i fängelse!


Det blev alltså så, att han ska låsas in ett par månader.

När han kommer hem till ön igen ska han ”inställa” sig och sen vet vi inte mer.


Vi åt en god middag, han hjälpte till att fixa lite i det tomma rummet. Vi hade en hemtrevlig, stillsam kväll tillsammans framför Tv:n efter det.


Men idag gör det ont.


Han ville sova över, och så klart fick han det. Däremot känner jag mig inte alls bekväm med att låta honom stanna ensam i vårt hem.


Därför fick jag köra upp och köra ut honom i morse, när det var dags för oss att gå till jobben.

Det regnade och var mörkt när han trött och sur stapplade ut ur lägenheten.


Nu gnager det och svider i mamma-hjärtat. TROTS att jag vet att det är det klokaste och mest förnuftiga valet.


Mitt och andras förtroende måste han förtjäna, vi kan inte bara ge bort det gratis en gång till.


Det är så det är, det är exakt så det ska vara och så det ska förbli, tills jag till hundra procent känner mig helt trygg med tanken på att lämna honom ensam i vårt hem.


Men trots det…


Gör det ont!



                                                  
  
Pussen då   !



 
 
Ingen bild

susanne

19 oktober 2012 11:59

....glöm bort bekymmer och besvär.
Var glad och nöjd, för vet Du vad?
En Björntjänst gör ju ingen glad.

"Skickar" Dig ett paket med KRAM-plåster!

Li-Lo

19 oktober 2012 12:44

Tack för plåster, får se om de fäster där dom ska, kram

 
Ingen bild

tove

19 oktober 2012 12:47

jag vet!
kram rara faster, du gör rätt fast det gör ont!!
<3

Li-Lo

19 oktober 2012 13:47

Usch ja, du vet och det är inte kul att tänka på...

Kram gullunge

 
Hörni

Hörni

19 oktober 2012 13:10

Förstår att det gör ont, men skönt att du är så klok och vet att du gör det enda rätta. Kram på dig!

http://horni.blogg.se

Li-Lo

19 oktober 2012 13:45

Det känns rätt bra nu, det gör faktiskt allt lättare när jag får skriva av mig!
Kram

 
habanero

habanero

19 oktober 2012 14:58

Styrkekramar i massor med mängder <3

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

19 oktober 2012 15:32

Massor med tack för dom!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

19 oktober 2012 16:36

Förstår att det är jobbigt och gör ont, men jag tycker också att du gör HELT rätt!

Bamsekramar och puss tillbaka!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

19 oktober 2012 18:18

Bamsekramar värmer och pussen lämnade en litenliten våt fläck på kinden, myys : )

Trevlig Helg!

 
Ingen bild

Mikaela

19 oktober 2012 20:19

Anade redan på rad två att det var den sonen det skulle handla om :(
Men se det som att du gav honom en chans att inte behöva leva med att ha gjort dig ledsen och besviken ännu en gång, och det är ju väldigt kärleksfullt men klart det måste ha kännts hemskt men pojken har överlevt värre saker.
Men jag har aldrig förstått det där med att man bara kan få det ena.Varför kan man inte få vård i fängelset eller fängelse inom en vården, helt enkelt anpassa efter behov.

Nu jättevarma kramen och önskar dig en skön helg.

Pojken har överlevt värre saker

Li-Lo

21 oktober 2012 19:24

Tack goa du!

Visst har han överlevt värre saker och det blev bra ändå, jag ska strax, skriva om det : )

Kramkram

 
Moma

Moma

26 oktober 2012 19:15

Tänkte skriva några klokord, men du har så gott om dem ändå så du får en bamsekram i stället!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

27 oktober 2012 09:22

Bamsekramar kan verkligen vara minst lika bra som ord, tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards