kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

La Familia – en lyx!

Av Li-Lo - 16 oktober 2012 12:32


Alltför sällan tänker jag på det som är självklart.


Att jag har något och väldigt gott om det, som faktiskt inte alla andra har.

En stor, varm, omtänksam och härlig familj!


Visst finns det ögonblick då jag tycker de är jobbiga och konstiga, men vem fan är inte det ibland?


Kanske är det så, bara kanske alltså, att jag dessutom har det extra bra för att jag är yngst?

Men å andra sidan kommer ju mina syskonbarn tätt i hälarna på mig så, så himla mycket yngst är jag inte.

Det kan förstås även bero på att jag är så himla gullig   ?




eller att de minns hur ännu mer himla gullig jag var förr?


  LiLo sitter till höger i bild


I alla fall, så finns de här för mig, de hjälper mig och stöttar mig och har gjort så hela tiden i hela mitt liv.


Nu idag tillexempel:


Jag behöver ta mig till IKEA. Det klarar jag själv, att åka dit alltså.

Jag åker inte till IKEA om jag inte ska köpa något, jag tycker inte det är roligt att åka dit.

Men idag ska jag köpa ett litet skrivbord, skrivbordsstol och korgar att ha i garderober. Detta kan jag näppeligen forsla på buss och tunnelbana, inte ens om kära Make hjälper till.


Åh vad lovar en av mina snälla bröder då tror ni?


  Inte bara stilig, tjusig också!


Jajamän, han kommer dit och hämtar mig när jag är klar med inköpen och kör mig hem med grejerna.


Det är vad jag kallar snällt!

Och lyxigt!


Så av ren uppsluppenhet kanske jag slår till på både värmeljus och servetter när jag är väl där, jag kan ju inte lura herr Kamprad på det hans inkomster nu igen! Eller hur?


                                      Pussen då   !

 
 
Ingen bild

Älgkalven ella

16 oktober 2012 12:51

GILLA

Li-Lo

16 oktober 2012 14:17

Puss!

 
Ingen bild

susanne

16 oktober 2012 15:06

Det va jättesnällt å gulligt!! Med Ni är ju snälla å gulliga med varandra Familjen Billingarna :)

Li-Lo

16 oktober 2012 15:11

Den brodern har allt ett hjärta av guld!

 
Hörni

Hörni

16 oktober 2012 15:40

Så härligt med en hjälpsam familj, det är jag också bortskämd med. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

16 oktober 2012 20:37

Ja, det är guld värt!

 
Ama de casa

Ama de casa

16 oktober 2012 18:25

Men så gulligt! Lycka till med inköpen :-)

Du är lika gullig nu som då!

sv: Mojängen var till för att borra tunnlar.

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

16 oktober 2012 20:36

Äntligen hemma och jag ska inte dejta den där Ingvar på länge, vi är inte menade för varandra!
Själv undrar jag om jag inte är litelite gulligare nu :)

Förstod det på någons kommentar, så det så!

 
Hanna

Hanna

16 oktober 2012 20:58

Haha, nej gud! Tror nog IKEA går i konkurs om du väljer att skita i att köpa skrivbordsstol!
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

16 oktober 2012 21:08

Äh, jag ville inte Ingvar ska svälta så jag gjorde som man ska, handlade, svettades, åt korv och åkte hem :)

 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

17 oktober 2012 09:18

Det är så skönt när man får hjälp med det som inte funkar för en själv. Jag har också tur att ha hjälpsamma bröder och en hjälpsam familj! Det är jag jätteglad för! Hoppas du får det fint med nya grejerna! Kram!

http://fatou.se

Li-Lo

17 oktober 2012 10:20

Ja, det är toppen!
Ibland kan det kännas som jag aldrig hinner återgälda all vänlighet, men jag jobbar på det.
skruva ihop och möbla har jag inte hunnit än, men det blir nog bra : )Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards