kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Så var det, det där igen.

Av Li-Lo - 28 september 2012 11:09

Som jag ibland har så himla svårt att minnas.


Det som gör att man hamnar i små eller stora konflikter. Som gör att det blir tråkig stämning och missförstånd.


Jag borde verkligen ha lärt mig efter snart 23 år, men nää, jag klampar på och gör fel.


Nu är det detta med att Mambo-sonen (förmodligen) inte kommer att vara det längre när det blir måndag.

Problemet är just det lilla ordet förmodligen.


För mig som är ”glasetärhalvfulltdetärsåklartattalltgårbra-typen” finns det liksom inga hinder då han är etta på listan och uppfyller alla de krav som enligt hemsidan ställs på en hyresgäst hos denna värd.


Gossen är däremot väldigt mycket mer av ”ingenidéattropahejöverhuvudtagetknapptensnär

alltärklart-typen”.


I ett läge som det vi är i nu, blir det än mer tydligt.


Jag har: burit hem kartonger, tänkt igenom allt jag kan avvara, mer eller mindre möblerat klart, både i hans lya samt i det tomma rummet.

Självklart har jag bokat flytthjälp och tagit ledigt.

Jag har köpt lite olika småsaker som han kan behöva och funderar på var och vad vi ska äta när allt är klart.


Själv vägrar han att göra NÅGONTING överhuvudtaget. Han blir sur och vresig och vägrar envist att lyssna om jag småpratar glatt om toaborstar och gardinstänger.

Eller jo, förresten han har tagit ledigt på måndag, det har han.


Men nu, nu ska jag ringa och kolla. Så det så!








Uppdatering!


Det är så klart det kan bli, här ska köpas diskborste, nudlar och annat han kan behöva!                                


                                      Pussen då    !

 
 
Ingen bild

tove

28 september 2012 13:57

underbart! Både för dig/er och för kusin!

finns ju lite möbler kvar om det är något av intresse? ;)
kram kram

Li-Lo

28 september 2012 14:17

Det känns jättebra!
Det är bara ett litet rum så han behöver nästan inget.
OM han vill ha min lilla soffa, är jag intresserad av den bäddsoffan ni har ute där till rummet som blir tomt.

Kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

28 september 2012 20:00

Släpp taget morsan och låt honom fixa själv.
Endera klarar han det eller så ber han om hjälp men det är ju hans flytt och nya liv så låt honom komma på att en toaborste faktiskt inte så så dumt att ha ha ha ha sa hon som bara önskar att hon fick flytta hem med sitt barn och inte längre sova i dubbelsäng med henne.

Hoppas verkligen att sonen får sin egen lya så han sen kan hälsa på sin goa mamma och bli utfodrad och försedd med små braigaatt hasaker.

Önskar er alle en siktigt skön helg bland kartongerna (sa hon som med fasa längtar efter att få hämta hem sina)
Kramar också!


Li-Lo

28 september 2012 20:27

Klart han ska få fixa själv. Den ungen går inte att påverka över huvudtaget.
Han är envisare än en hel svinfarm!

Klockan ett på måndag skriver han kontrakt och flyttar in
21 kvm, litet och nätt : )

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

29 september 2012 13:01

Åh vad bra att det blev som det skulle! Men jag förstår honom, jag har också min "det-kommer-aldrig-att-gå"-mentalitet :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

29 september 2012 17:43

Det känns bra, fast inte just nu för nu är han sur och vresig...
Separationsångest kanske?

 
Ingen bild

Mikaela

29 september 2012 17:32

Grattis, vad roligt för er alla.
Beskrivningen av ungen är underbar, ett skratt gjorde gott denna sega dag.

Men va skrev jag, en skitig helg??? Så det kan bli en trött fredagkväll :D

Nu packas det väl där, hälsa och gratulera om han kommer i håg mumintrolltanten.

Kramigendå.

Li-Lo

29 september 2012 17:42

Det har tagit mig sån tid och är fortfarande väldigt svårt ibland att förstå och acceptera att vi är så HIMLA olika, men jag lär mig :)
Packa ska vi göra i morron, vi har bara gjort lite, lite än så länge

Kramkram

 
Gun

Gun

2 oktober 2012 11:30

Jag är lite som din son ibland, vill veta till 100 procent innan jag vågar ropa hej. Grattis till honom, vad skönt med egen lya. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

2 oktober 2012 12:31

Jag har å andra sidan fått ta tillbaka många hej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards