kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Man baxnar

Av Li-Lo - 13 september 2012 14:54


Ibland skrivs saker i tidningar som är så förbannat självklara, att en journalist borde skämmas över att publicera sina artiklar.


Det får mig att fundera över om inte sonen hade rätt när han sa: "Jag funderar på att bli journalist, det behöver man väl ingen utbildning för, det är ju bara att skriva"


I Svenskan, skriver man nu om hur svårt det är att vara förälder, att man inte hinner med sitt ”livspussel”


Jaha!


Tar barn tid?


Måste man välja?


Kan man inte jobba heltid, träna fem gånger i veckan, göra karriär, coacha sina ungar i fem olika aktiviteter samt skjutsa dem så fort de ska förflytta sig mer än femtio meter utan att tiden blir knapp?


Vilket scoop! Vilka insikter de delar med sig av!


Sen kommer nästa artikel, som talar om något ännu mer sensationellt!


”Marginalerna i vardagen blev större med kortare arbetstid”


Nähä?


Är det verkligen sant, att man får mer fritid och tid över för sin familj om man jobbar mindre?


Va?

Men vilken fantastisk slutsats, jag är stum!


Länge leve de verklighetsnära journalisterna, de med fötterna på golvet och öppna ögon som ser och reder ut problematiska frågeställningar, tack, tack, tack!



För övrigt mår jag illa av mannen som lät sitt rånoffer ligga kvar på spåret, men i princip lika illa av alla de som ser detta som en anledning att fritt lufta sina fientliga åsikter om personer som de förmodar råka vara födda utanför de på kartan ritade streck som utgör Sveriges gränser. Skäms!



                         Pussen då   !



                            

 
 
Gun

Gun

13 september 2012 23:42

Kan inte annat än instämma i alltihop. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

14 september 2012 08:55

vi säger så bra saker! : )

 
Ama de casa

Ama de casa

14 september 2012 09:10

Jag stämmer också in i det sagda.

Tänkte på det häromdan när rubrikerna på nätet skrek:
"Det är dom som har dåligt med pengar som tar sms-lån".

Nähä? Jag som trodde att det var typ såna som Ingvar Kamprad som gjorde det...

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 september 2012 09:21

Eller också är det muppar som läser tidningar???

Uppenbarligen är vi såna, eftesom vi båda läst!

Trevlig Helg, själv åker jag iväg på konferens - på skattebetalarnas bekostnad, tacktack :)

 
Hanna

Hanna

14 september 2012 12:09

Journalister! Dagens clowner tror jag nog att de är!
HAHA.
KRAMAAR

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

14 september 2012 12:29

Jaa, faktiskt :)
Tacka vet jag bloggare, som har MASSOR av vettigt att säga, hahaha!

Kramkram

 
Viktkamp

Viktkamp

14 september 2012 21:55

haha härlig artikel ;)

http://viktkamp.webblogg.se

Li-Lo

17 september 2012 08:27

:) eller hur!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards