kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Li-Lo - 30 augusti 2012 19:54


Inte för att jag inte har något klokt att säga, den dagen kommer nog aldrig!

Idag jobbar jag sent, då brukar jag gå och träna innan jobbet, men idag har jag lite ont i maggen.

Det är inget farligt alls och är nog borta tills i morron.


Men jag glömde att ändra klockan, så jag gick upp som vanligt och var färdig väldigt tidigt.

Då valde jag att ta en promenad, jag brukar kliva av en eller två stationer innan jobbet och gå i stan, det har jag ju dokumenterat och visat. Men här kommer några nya bilder från de promenaderna.

     

  Men här stod det redan en annan jeppe och fotatde, sicken en, jag får ta den vyn en annan dag!

  Jag mår så bra av vattnet!


Idag kände jag för lite natur innan kontoret, så jag gick två stationer innan jag klev på tunnelbanan. 


Än en gång kunde jag känna hur lyckligt lottad jag är som bor där jag bor. Fatta att jag genom att ta den närmsta vägen får gå på en så här fin liten stig i skogen.

 

 


Jag var så glad att jag svängde lite extra på rumpan när jag lyssnade till musiken, så här såg det ut!



 

Tvärr kan jag inte lista ut hur man vänder klippet, men ni får väl lista ut det själva?


Det kändes lite bekvämare att filma där på stigen än mitt i stan, men jag vet ju att Ama länge har velat se när jag dansar fram på väg till jobbet!


Var på bra humör när jag kom till jobbet och efter en stund blev jag än gladare.

Som vanligt i våras blev det betydligt fler chiliplantor än min balkong rymde så jag delade ut lite. Bland annat till en kollega. Hon är ingen chiliätare, så hon var snäll nog att ge mig de TVÅ frukter hon fått.

 

Man kan knappast tro på att naturen kan skapa något sånt här, helt av sig själv!

Jag tycker det ser som ett kinesiskt lejon, på väldigt dåligt humör!


Det var en annan sort också, den blev helt annorlunda, jag tror att det kan vara en röding från Palestina eller kanske Bangladesh. Härlig den också fast på ett annat sätt..

 

Ser gröningen inte ännu surare ut här, när han märket att den andra är större?


                  Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards