kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Vinnare!

Av Li-Lo - 24 augusti 2012 11:10


Det finns ju mycket som kan få en att känna sig som en vinnare.


En dag som denna, när det ännu inte har regnat, det är fredag och dessutom lön så är det inte alls svårt att få lite sådan feeling i sin lilla kropp.


Andra som faktiskt har vunnit, för ganska länge sen.   


Det är min son och de barn han jobbade med förra året. En film om trafik gjorde de tillsammans och nu finns den äntligen på webben:


http://www.trafikkalendern.se/webbtv-barn-2012.php#2011barn37


Visst är de precis hur gulliga som helst?


Jag ska gå lite tidigt idag och klippa mig, eftersom jag gillar att bli klippt är minsann det en liten vinst att se fram emot, det också!

Tyvärr har jag inget foto på den tomat som rodnat så näpet på min balkong, men kanske jag får den till middagen idag, snacka om glädje.

Men det är en sån här:

 


Ringer och ringer till den mysiga kvinnan som gav mig massage för ett tag sen, tänkte hon skulle få göra det i morgon om hon kan. Vinsterna med massage är ju många, så då var vi där igen.


Om man när lite konstig och arbetsskadad som jag, så kan man även tycka att ett samtal som detta faktiskt är en liten vinst. Redan vid åttatiden kom detta: (som jag försökt återge på värmländska)


-Köpple mig till nån som är ledig
-Vad gäller det?
-Nu köppler du mig, annars ska ja se te att du blir av med jöbbet på noll sekunder.
-Men vem vill du bli kopplad till?
-Du, jag har sett dej flere gönger, jag vet vem du ä, och nu köppler du mig.
-Till vem?
-Vill ni ha fyre vargar som springer runt på tömta eller? Nu köppler du kärringjävel!

(mitt servicemind, tog faktiskt slut och jag la på, hon ringde några gånger till, men sen tror jag nog hon somnade)


Hade tänkt bjuda er på nån bild från morronens promenad, men den här smarta telefonen vägrar idag att överföra något som helst någonstans överhuvudtaget. Fast då kan ni få se det en annan dag, vilket gör att ni kommer tillbaka en annan dag för att se den eller de, eller hur?


Vinst igen!




                                          Pussen då   !







 
 
Gun

Gun

24 augusti 2012 13:07

Hahaha, nu är du allt orolig för de där vargarna.. ;D

Vilken fin liten film, vad duktiga de är, barnen och din son.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

24 augusti 2012 13:13

Ja, huuu, kommer titta mig noga för så jag inte blir uppäten!

Det är så bra att han kan entusiasmera dem att vara med. och så roligt att de vann! Han har blivit lovad att få göra något på sin nya skola också

 
theamazingm

theamazingm

24 augusti 2012 13:55

Ojojojoj... Jag skrattade så magen hoppade på mig.
Jag håller med Gun här: Nu är du allt rädd för de där vargarna, eller?! Herrejösses ...!!!

http://theamazingm.wordpress.com

Li-Lo

24 augusti 2012 14:18

Å va roligt med en ny läsare, som dessutom skrattar! Härligt, välkommen!

Jo, nu är en allt rädder ; )

 
Ama de casa

Ama de casa

24 augusti 2012 18:12

Oj... Du vet väl att det faktiskt FINNS vargar i värmland? ;-)

Filmen var jättegullig :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 augusti 2012 19:06

Ja, men hur hon tänkt att få dom till "vår" trädgård, det vet jag inte!

Visst var den :)

 
Ama de casa

Ama de casa

24 augusti 2012 19:29

Man kan fånga vargar med håv, om man har en jättestor vill säga. Men då blir man biten. Så det blir nog värst för henne själv :-)
Undrar om det verkligen ryms fyra vargar bland dina chillisar där ute på balkongen? :-)

sv: Jo. Precis den stolpen var det som hunden sitter fastknytt i varje morgon. Utom fredagar då.

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 augusti 2012 19:56

Jag tror inte hon tänkte på just min balkong, hon avsåg nog hela min arbetsplats? Men vi har ju ingen trädgård, så där sket det sig för henne : )

Skönt för vovven att sitta fastknytt i alla fall en dag i veckan!

 
Hanna

Hanna

25 augusti 2012 14:05

HAHA, vissa människor alltså!Jobbar ju också inom service och människor är så märkliga ibland! HAHA
KRAM

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

25 augusti 2012 14:26

Märkliga är faktiskt bara förnamnet ibland! : )

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

26 augusti 2012 17:00

Jo, han var där. Clooney. Tyvärr bara på en skylt... Fast jag tycker det är orättvist! Honom fick dom filma och jag fick inte ens ta ett kort.
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

26 augusti 2012 18:16

Du ser, allt är orättvist eller kanske bara olika?
Förresten hade reklamfilmen blivit mycket bättre om Ama varit med!

 
Moma

Moma

26 augusti 2012 18:13

Underbart, det gäller att plocka russinen ur kakan! :-)

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

26 augusti 2012 18:15

Russinplockerska, nåt att lägga till på sin CV, kanske?

Kramkram

 
Viktkamp

Viktkamp

26 augusti 2012 18:58

haha vilket samtal!

http://viktkamp.webblogg.se

Li-Lo

26 augusti 2012 19:43

Att vara telefonist är som att öppna paket, man vet aldrig vilket innehåll man ska få ta del av!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards