kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Ibland är det bra och andra gånger inte.

Av Li-Lo - 23 augusti 2012 12:54


Det här med tillväxt alltså.


När det gror, växer och mognar på balkongen är det toppen!


I år har det verkligen inte varit något toppenår varken för mig eller andra chiliodlare. Men jag vill så gärna ha lite frukter på mina plantor, så flera av dem har fått flytta inomhus. Det har faktiskt hjälpt, lite, lite.

Några små frukter har det blivit, faktiskt några ganska stora också, av de som bär långa smala frukter.

 

Detta tror jag är en Espelette.

 

Och här har vi några av sorten Pelle!


Men av någon anledning gillar jag de runda knubbiga bättre och de finns det färre av.

 

Röd habanero

 

Chocolate Trinidad Scorpion

 

Och den fantastiskt formade Minibonnet!


Då kom vi osökt in på den andra sortens tillväxt, den som jag är mindre förtjust i.

Nämligen den som förekommer på centrala delar av min lekamen.

  OBS! Kvinnan som skrivit texten är inte den som äger denna mage..


Där krävs det minsann inte sol och värme för att tillväxten ska frodas.


Ett par veckor utan Itrimträning, så har fluffet i midjeregionen återgått till samma form som innan jag började där. Fast egentligen är det mest att den lilla, lilla muskelstyrka jag fått försvunnit som stör mig mest.

Men nästa vecka sätter jag fart igen.

Till dess nöjer jag mig med en liten promenad på morron, tar bilder nästan varje dag. Stockholm är så vackert och ljuset och doften vid vatten gör mig alltid glad.

 


 


Visst är det fint!



Något annat som växer bra hos oss, är dammråttor  

lorthögar och ränder i handfat och badkar. Även smulsamlingarna och allmänna småfnulanhopningar tar sig finfint.



Men men, det är inte så mycket jag bryr mig om, livet är för kort för att städas bort.


Lite skit dör man inte av, faktiskt! Och så här års har i alla fall jag sällan strumpor, då är det ju bara att borsta bort saker som råkar fastna under fötterna.


I går tillexempel skulle jag till vårdcentralen på eftermiddagen. Det var ingen mening att åka tillbaks till jobbet efter det besöket.


Då kan man ju tänka sig, att jag skulle använda denna extra fritid till att städa.


Icke sa Nicke!    




Jag grenslade Gröna Faran, rullade ner för backarna och tog mig ett ljuvligt dopp istället!


Och precis som min kloka syster sagt. ”Man ångar inte att man struntade i att dammsuga den där dagen. Men att man inte passade på att vara ute och göra något kul, det kommer man ångra”!


Sug på den visdomen och ta gärna med den ut i livet.


Njut så ofta och mycket du kan av det som får dig att må bra, och är det så att städa är en av de sakerna…


Så kom för faen förbi så ofta du vill!



                                         Pussen då   !



 
 
Ingen bild

tove

23 augusti 2012 13:37

tack för inbjudan!:) kram

Li-Lo

23 augusti 2012 13:49

Varsågod! : )

 
Hanna

Hanna

23 augusti 2012 17:11

Visst finns det roligare saker att göra än att städa!
Lite skitigt är det ingen fara om det är! Kloka ord av din syster!
Gillar alla olika plantorna också! Fint med en liten chiliträdgård!
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

23 augusti 2012 19:36

Visst är det bättre att göra sig själv glad än att städa : )


Jag gillar verkligen mina plantor, hittade den första röda tomaten idag!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

23 augusti 2012 18:37

Så många klokheter i ett och samma inlägg. Stockholm ÄR vackert. Vatten luktar gott (med undantag av vissa vatten) och livet är för kort för att städa!

Men jag blir lite skrämd av det där med "koka syster". Det låter farligt... ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 augusti 2012 19:34

Oj! jag får gå in och se till att inte syster blir kokt : )

Trevligt att du uppskattar mina visdomar, jag gör mitt bästa!

 
Pinkozzy

Pinkozzy

24 augusti 2012 09:50

Skön blogg som jag länkar till numera.

http://pinkozzy.bloggplatsen.se

Li-Lo

24 augusti 2012 11:20

Åh, tack!

Ska titta in hos dej senare igen, ha det gott!

 
Gun

Gun

24 augusti 2012 10:08

Ja, det är så vackert, jag älskar Stockholm, men skulle inte vilja bo där tror jag.
Så fina chillisar de få som ändå blivit.
Jag mår bra av HA städat, så det ska jag göra nu även om jag tycker det är lite trist. Hur andra har det i sina hörn bryr jag mig mindre om, så, tack för inbjudan, men nej tack. :D

http://horni.blogg.se

Li-Lo

24 augusti 2012 11:19

Jag skulle inte vilja bo inne i stan jag heller, att ha skogen bakom knuten och ändå mindre än en halvtimme in till city passar mig perfekt!

Ja de ger mig glädje, chilibebisarna :)

Synd att du avböjde :(

 
Ulla

Ulla

25 augusti 2012 12:20

Härlig blogg !

http://hoppets.bloggplatsen.se

Li-Lo

25 augusti 2012 14:26

Tackar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards