kucke-li-lo

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Li-Lo - 20 augusti 2012 17:00

ännu en en musikvideo.


Såklart är det MIN mambo- son som filmat och redigerat   !


Han är så himla duktig och jag är som vanligt stolt och glad...


https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z04dQ7ZczU8


Det ville inte fungera att lägga in den som vanligt...





Av Li-Lo - 20 augusti 2012 15:51

Sista chansen?


Jag hoppas verkligen att jag har fel. Men om jag har rätt så är jag innerligt tacksam över

att jag tog chansen och följde med min goa kompis Bad-Karin (som jag kallar henne för att inte blanda ihop henne med min goa svägerska Carin) på en heldagsutflykt i lördags.

Vi tog båten från Dalarö klockan 10.

 

Dalarö är förövrigt ett bland de gulligaste små samhällen som finns runt Stockholm tror jag.  Kan inte påminna mig att jag varit någonstans där det finns så många hus med så mycket snickarglädje på ett och samma ställe.


Fjärdlång var vårt mål, ca 50 min tog resan.  Vi köpte varsin glass för att orka vandra, när vi ändå skulle fråga efter bra badställe. Det visade sig vara klokt, för den vik vi siktat in oss på var tydligen full av äckelalger.

På vägen låg den här mossiga typen och vilade sig.

 


Men vi hittade en klippa på andra sidan ön, där vi kunde ligga bekvämt och riktigt nära vattnet.


 

Sen gjorde vi det.


Här på detta vackra hade jag mina fötter

 

Bara låg, pratade, käkade matsäck, halvsatt och gled ner i vattnet några gånger.


Svalt, lent och friskt havsvatten runt hela kroppen. Det är så ljuvligt att man inte ens vill tänka på att det kommer en lång period när den möjligheten till njutning är helt utom räckhåll.


Båten hem gick 17.30 så det var verkligen en underbar heldag vi fick denna augustilördag.

Vi satt en stund på halva vägen och bara njöt en sista stund av sol, hav med glitter och mjuka vindar på detta lena berg.


 

Eftersom vi båda skulle mötas av tomma hem, bestämde vi oss för att stanna kvar och käka middag på Dalarö, innan vi körde sista biten hem.


Jag är så glad att bo med möjlighet till sådana här underbara dagar. visst kostar det en liten slant att åka båt, men har man SL-kort så kan man åka ända till Dalarö på det.

Dessutom finns det andra lika fina ställen, som du når med bara buss eller pendeltåg.

Jag bara säjer – Utnyttja detta, utforska din närmiljö, ta vara på det som är billigt eller gratis och var glad över att du bor i ett land med allemansrätt, massor av natur och i alla fall i Stockholm, en kollektivtrafik som kan ta dig till så många härliga platser.


För övrigt har jag en fundering.


Min andra Carin, hon är från Ångermanland hon.

Där tycks det vara väldigt vanligt att man småpratar om sina intima kroppsdelar?

I alla fall så säger hon rätt som det är så här:


 "Jag är så torr om mun-läppa!"   


Om det nu inte är så att man till vardags ofta talar om de andra läpparna, så har jag svårt att förstå att det känns nödvändigt med det prefixet...



                               Pussen då   !  


(på mun-läppa)






Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards