kucke-li-lo

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Li-Lo - 10 augusti 2012 22:11

Tänk så bra saker kan bli egentligen.

Att jag bara blev bjuden på middag hos ett par gamla vänner, tillika så gott som grannar nån gång för sisådär två år sedan.

De hade också bjudit sin granne från samma våning.


Tjong! Så uppstod det en vänskap och en massa trevligt nytt umgänge. Vi har traskat, cyklat, badat och babblat ihop.

Men framför allt så har vi delat vårt intresse för MAT! Vi pratar mat, mat, mat, när vi inte äter mat, mat, mat tillsammans.

Det är så klart den proffsiga bloggerskan Moma jag pratar om   !


Den lilla hoppeloppan har varit tvungen att genomlida fyra veckor på Tobago, så vi har inte setts på ett tag.

Men ikväll har hon varit här och mumsat lammgryta. När vi nästan var proppmätta, kom Maken, med en stor gryta gambisk Benachin med fisk, så då var vi ju tvugna att äta av den också.

Sen stod magen i åtta hörn och en snibb, vill jag lova.


Inte nog med att det var härligt att ses igen. Hon hade också med sig presenter till mig.


 


En stark god sås, jättepåsen med curry, en kryddblandning, samt en påse specialcurry för get och anka!

Inte nog med det, hon har även släpat med sig en avocado!!


Så himla gulligt, så jag blir rördare än ett lingon i en syltburk    !


                          Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards