kucke-li-lo

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Li-Lo - 9 augusti 2012 13:05


Såklart tänker jag på de fester och rajtan tajtan som en viss myndighet ägnat sig åt och som blivit väldigt omskrivet.

Det är självklart att man inte ska slösa och festa så det tjongar om det och använda skattepengar till överdåd och överdrifter.


 


Men en sak som jag förundras över är att när man diskuterar såna här saker låter det som om de som arbetar på olika myndigheter inte är vanliga människor.


Jag jobbar ju själv på myndighet och precis som alla andra uppskattar jag och mina kollegor att en gång om året få möjlighet att umgås med varandra på en firmafest, företagsafton, julmiddag  eller vad det nu är man ordnar.


Det är ju inte så att för att  man jobbar i en organisation som styrs politiskt blir man inte själv klart en byråkrat utan känslor eller behov av lite trevligt.

 

De flesta av oss har inte heller möjlighet att påverka byråkratin eller beslut som politiker fattar, men däremot får vi ta en hel del skit för det.

Så jag har väldigt svårt att förstå upprördheten, ofta slänger man bara ut den totala summan av vad kalaset kostat, utan att tala om hur många personer det är som delat på den.



Sen anser jag också att det finns så mycket annat skattefinansierat som används på fel sätt.



Ta till exempel friskolor som drivs som företag!

De får en skolpeng, som vi betalat med våra skattepengar.

Eftersom min son jobbat i en friskola, vet jag att de minsann har rejäla kalas de också.


De delar även ut bonuspengar, i hans fall mer än en halv månadslön.

Det är ju pengar som i rimlighetens namn borde gå tillbaka till de som finansierat verksamheten = Skattebetalarna!

 Jag har svårt att tänka mig att det utöver dessa bonusar, inte föll en ännu större del tillbaks i ägarnas fickor.

Såklart är det samma sak med företag som bedriver vård, omsorg och annat som vi betalar för via skattsedeln.


Det tycker jag är mycket märkligt!


Men jag vill verkligen poängtera igen, att jag pratar om vanliga fester med en bit mat, inte lyxmiddagar eller flotta hotell.

Det tycker jag är helt i sin ordning, även om arbetsgivaren är stat, kommun eller landsting, faktiskt!




                             Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards