kucke-li-lo

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Li-Lo - 8 augusti 2012 15:16

Denna gång bjuder jag på filmer av sällan skådat slag i mitt lilla krypin!

Tror att jag sparar den allra bästa till sist.


Jag har med en väninna åkt med MS Pensionär till Åland.

 

Ånedinlinjen rekommenderas starkt för den som vill känna sig ung, fast kanske inte rask. För det var sjutton så pigga de var en del av dem!

Båten går vid 17 på kvällen, ombord fanns ett hundratal passagerare, typ 10 under 60, varav vi var två.

Gissa vilka som underhöll i Skybar på kvällen och förmiddagen?


                           Trio med Bumba!


Asså, de var ju mossiga redan när jag var barn   !


Nu gjorde jag denna resa för att få mat serverad, säng bäddad och lite havsluft i lungorna, så det gjorde ju inget.

Vi fick även en massa gungeligung för pengarna.

Så här såg det ut när vi skulle lägga oss, vår lilla hytt låg precis i vattenlinjen.


Vi kröp till kojs före elva tror jag och jag somnade mjukt vaggad av dessa vågor.


Vaknade före åtta, satt på däck efter frukost tills båten lämnat Mariehamn, såg att det blåste bra i träden så jag tog ett sjösjukepiller.

Så här såg det ut, strax efter vi lämnat hamnen, ljudet ni hör är alltså en sjömansvisa!



 


Men sen blev det lugn och vackert att titta på valfri horisont, de tycks vara ett par stycken?

 

Jag gillade verkligen den här båten, massor av trä och ingen lyx, inte ens maten   , men mätt blev man och skönt hade vi. Även om pensionärerna störde min väninna, när de rumlade ner till hytterna vid tvåtiden på natten!

Titta här va fint det var på dass!

  Rååååååsa handfat!


Jag ska inte sticka under stol med att jag gillade priset på resan heller.

Etthundrafyrtio kronor, för hytt med dusch och WC, smörgåsbord på kvällen och lunch på hemresan-


                                     Plus som sagt Trio med Bumba!


Nu firar jag min sista dag utan arbete, hann morronbada innan regnet som tur var.

Var ensam där nere förutom änderna, men de fegisarna ville ligga kvar på stranden, trots att jag glatt ropade till dem :

"Kom igen nu då, nu baaadar vi!"


Jag har kokat en het sås och ska strax börja laga mat.

Min Mambo-son har fått nytt jobb idag och är glad som en lärka. Så glad att han gjorde en reklamfilm för min blogg och la upp på youtube till och med.



                     Stiligt va?    



                    Pussen då    !



                                  


 



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards