kucke-li-lo

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Li-Lo - 3 augusti 2012 10:32

Först fick jag ett

Pyssla i köket anfall häromdagen.


  Det blev:


Två sorters smaksatt salt

 

Ett med gräslök, rosmarin och bladpersilja, samt ett med rökt chipotlechili och rosepeppar!


Så gjorde jag små söta lammfärsknubbisar:

 


och till sist smördegskrumelurer med vegetarisk fyllning


 

En örtig grön sås med en gnutta habanero-lycka blev det visst med.


Jag åkte med min kompis till Kastellholmen för att tjuvlyssna när Jimmy Cliff spelade på Grönan. Inte var det mycket vi hörde, men det var härligt att sitta där med lite vin och saker att knapra på ändå.

En båt brann så röken stod som en svart moln


  Inga skadade såg jag i pressen, tur!


Vi vandrade hemåt i mörkret och njöt av hur vackert Stockholm är även då

   


Jag tycker det var ganska kul att ett moln med tydliga drag av Pinocchio svävade över regeringskvarteren   (Det behöver man väl inte vara Ama för att se? som ju är en legendarisk molntolkningsbloggerska)


Igår var jag trött, men när jag fick detta sms från Mambo-sonen på eftermiddagen piggnade jag allt på

mig:


"Gör pajdeg. Jag kommer med blåbär"

Fatta att jag kastade mig ut i köket, snabbare än en kobra hugger..


Inte nog med att det räckte till denna


 

och att de var perfekt mogna och välrensade. Det var även tillräckligt för att jag skulle kunna få en deciliter till frukost i morse!


Ibland är det extra lätt att älska sina barn   !

Nu packar jag och far till bror på landet, hoppas på bad i Östersjön till frukost, lunch och middag..


                    Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards