kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Semestrar

Av Li-Lo - 30 juli 2012 10:32

från det mesta.

När jag nu är tillbaka hemma händer inte mycket. Jag hasar omkring lite hit och lite dit. Har badat varje dag utom en, morronbadat alla utom tre   !


Västkusten bjöd på sol, bad, skaldjur, slott, marknad och massor av trevligt umgänge.


  Här bor min syster, badrocksavstånd till stranden, ett nytt begrepp jag lärde mig i mäklarns fönster.


    En systerdotter bor här, ett stenkast från havet!


Den vi bodde hos glömde jag att fota, men så här söt är hon!

 


En tredje har den här fina uteplatsen.


 

Och en fjärde blev så här utmattad av vårt besök!

    


Den femte och sista träffade jag inte, då hon var på Orust med sin familj..


Självklart besökte vi ULLARED! Det är ju bara fem mil ungefär.


Stället är galet sjukt, jag blir helt stirrig och vimsig av såna ställen, men fick tag i bra tutthängare till bra pris, samt ett par underbart sköna sandaler i en butik utanför. Märket heter Vera Pelle, så om det är herr- eller damskor är inte lätt att veta!


Vi såg alla de "Big Three", Boris, Ola-Conny och Morgan.

Den enda jag lyckades få med på bild är den sistnämnda, jag blev lite nervös att vara nära en sådan KÄNDIS, som synes   

 


Vi besökte Tjolöholms slott, vilket ställe, gå gärna in nånstans å läs om det!

Arbetarbostäderna där förde tankarna till nån liten hobbitby eller?


 


Men framför allt har jag NJUTIT av Haaaaaavet!


      och min familj också!


Tusen tack till mina goa släktingar som skämt bort mig, bjudit på mat, härligt umgänge och upplevelser.


En annan dag, ska jag skriva nåt viktigt eller klokt eller intressant, men till dess:





                        Pussen då   !


 
 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

30 juli 2012 10:54

Det ser ut som du har haft det riktigt TOPPEN!! Blir lite avis på Ullared, då jag aldrig varit där! :-)

http://fatou.se

Li-Lo

30 juli 2012 14:25

Det var en SUPER vecka, helt och hållet.

Jag vet inte om Ullared är något att bli avundsjuk på, men det är en upplevelse, det är det...

 
Ingen bild

Susanne

30 juli 2012 14:28

Kanoners verkar Du haft det!
Bra med släkt på "rätt" ställe...havet asså!!
Hare så gott!

Li-Lo

30 juli 2012 16:20

Bra har jag haft det och har det, och visst är det klokt att sprida ut familjen : )

Ha det gott

 
Moma

Moma

30 juli 2012 15:36

Ullared måste vara helvetet på jorden! De andra platserna/hemmen du varit och blivit bortskämd i hade jag inte tackat nej till!

Vi syns snart! :-)

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

30 juli 2012 16:19

Helvete för somliga, himmelriket för andra. Föremål för stor fascination för mig : )

Jag hade inte skrikit högt om jag fått vara där du varit heller : )

Kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

30 juli 2012 21:52

Nog för att jag är lite dyslektisk men fyra bokstäver tror jag att jag klarar, men inte vill den här dumma bloggplatsen att du skall få några kommentarer från mig inte. Varför får jag så sällan en smiley på första försöket?

Men visst har vi det fint nu,härliga dagar.
Var inne en sväng på jobbet och träffade dom som har kommit tillbaka från semestrarna, dom var inte så jättenöjda. Jag fick lite dåligt samvete men är så glad att vi har det bättre.
Så vi fortsätter njuta och när vi njutit så njuter vi lite till och så fortsätter vi i samma stil :)

Varm sommarsolskram

Li-Lo

31 juli 2012 11:02

Inte en aning varför den krånglar med dej..

Jag sätter inte ett uns av en fot nära jobbet, det där får de allt sköta själva när jag inte är där!
Just ätit frukost, sover som ett spädbarn och så skulle jag ju morronsimma innan.

Förresten, när jag bytte till en sån smart telefon så försvann nästan alla mina nummer så du kan väl skicka ditt till mig på sms eller på FB?

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

31 juli 2012 20:23

Åhhh... Mitt drömresemål! Ja, ja, västkusten är fint det med och du verkar onekligen ha haft det toppen. Men Ullared... Ååååhhh! NÅN gång SKA jag komma dit!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 juli 2012 23:31

Jag föredrar själva kusten framför Ullared, det är en vansinnig plats, men sandalerna ÄR underbara, det kan jag inte förneka.

Glömde kolla Wettexutbudet : (

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards