kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Så här

Av Li-Lo - 12 juli 2012 18:14

ser det ut på vägen till min badplats.

Så fort jag svänger av från parkvägen och in i skogen hamnar jag på denna vackra väg.

 


Efter ett tag börjar det gå nedför och man anar en glimt av vatten.

 


När jag kommit ner för hela backen, ställer jag cykeln nära vattnet


 


Sen simmar jag rakt ut, fast inte så långt! Tyvärr är där ett ganska äckligt bälte med olika växter som gör sitt bästa för att avskräcka mig, men jag biter ihop och simmar rakt igenom och sen är det bara mjukt och lent vatten runt hela min trinda lekamen!

  Jag simmar och flyter omkring en stund, går upp och klär på mig.

Tittar en gång till på det vackra, helt gratis fantastiska jag har i min närmiljö


 


Idag cyklade jag en annan väg hem. Den är mer uppförsbackig och lite längre, men väl värd det!


   


Eller hur?


Det är lika obegripligt varje gång att detta bara finns här, där jag bor. Så nära stan och så lättillgängligt och så underbart ljuveligt!


Jag är verkligen 100% lokalpatriot    Heja Bagis och Nackareservatet!


            Pussen då    !



 
 
Gun

Gun

12 juli 2012 20:25

Det ser helt underbart ut! Jag vill också bo där du bor. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

12 juli 2012 21:58

Det är ljuvligt, välkommen hit!

 
Ingen bild

Eva

12 juli 2012 20:38

Härligt! Det är jag med.. lokalpatriot.. älskar byn (Kungsbacka) och härikring.. Det är ofta man helt plötsligt SER något som alltid funnits och man bara känner in hur ljust det alltid är på himlen när man upptäcker allt fint och alla fina människor.. Det är konstigt - för man vet ju att det inte är sant - allt är inte fint och alla är inte alltid fina.. men vad spelar det för roll. Det är ändå gott att kunna SE, inte bara se eller titta.. Och att kunna ha gott av det man har och inte alltid längta efter det man inte har är ljuvlig känsla - grattis till dig som har den glädjen! :)

Li-Lo

12 juli 2012 21:57

Grattis själv :)

Ja det är faktiskt härligt att vara "klok" nog att ta vara på det man har. Jag längtar sällan efter massa annat, försöker verkligen leva här och nu i stället. Självklart lyckas jag inte alltid...
Kramkram

 
Ingen bild

Barbro

12 juli 2012 21:40

Ja visst e det härligt --- där har jag oxå badat många gg --- senast förra sommaren

Li-Lo

12 juli 2012 21:55

Det är underbart och jag känner mer och mer hur urbota dumt det är att inte ta vara på det

 
Ama de casa

Ama de casa

13 juli 2012 10:09

Ser helt fantastiskt läckert ut! När vi bodde i Sollentuna så cyklade vi ibland ut på kvällarna och badade i en sjö på Järvafältet. Här nere vågar jag inte cykla, trafiken är hemsk. Så jag får ta till apostlahästarna när jag ska bada. Och det ska jag göra idag :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 juli 2012 10:30

Jag har redan klarat av doppet, snart ska jag cykla å träna, tror jag i alla fall....

Jag cyklar så lite jag kan där det finns annan trafik, tar hellre en omväg.
Hoppas ditt bad blir lika ljuvligt som mitt var!

 
Ama de casa

Ama de casa

13 juli 2012 18:38

Tyvärr finns det väldigt få cykelbanor här, och det är en himla massa trafik innan man kommer till dom. Men det gör inte så mycket - jag älskar ju att promenera :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 juli 2012 23:16

Då skulle jag nog också hellre promenera, helst barfota på stranden, det tror jag mina uschliga fötter skulle gilla : )

 
Moma

Moma

13 juli 2012 21:55

Fina Bagis :-) Är det inte fasligt kallt att bada nu, eller har ni fått bättre väder? När jag kommer hem ska vi dricka kall öl och ära LiLo-mat! Pyss

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

13 juli 2012 23:15

Det är svalt i luften, men lite varmare i vattnet - i allafall på morron före åtta!

Klart vi ska dricka och äta och njuta tillsammans, innan vi drar till stan och tokdansar?

Pusspuss å kramkram

 
Hanna

Hanna

14 juli 2012 11:02

Vad mysigt! Där jag är uppvuxen hade vi också en söt liten sjö alldeles ett stenkast hemifrån. Det är verkligen underbart!
KRAM

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

14 juli 2012 11:03

Mysigt, ljuvligt och helt enkelt underbart är det!

Kramkram

 
Hanna

Hanna

16 juli 2012 15:56

Svar: Väldigt sant! Visst är det ditt inre som räknas i slutändan! Och cykla är fint, miljövänligt, roligt, bra för hälsan och väldigt smidigt sätt att transportera sig korta sträckor!
KRAM

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

Li-Lo

16 juli 2012 16:18

Just det, det är ROLIGT att cykla, det är lätt att glömma bort : )

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

16 juli 2012 18:43

sv: Ja, vi ska nog hinna spara till returresan, den blir ju inte än på ett tag utan först när tempen lugnar ner sig :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

16 juli 2012 21:03

Härligt att kunna vara på resande fot så där :)

 
Ama de casa

Ama de casa

17 juli 2012 18:44

sv: Jo, du var först - grattis! ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

17 juli 2012 19:03

Jippie! eller nåt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards