kucke-li-lo

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Li-Lo - 11 juli 2012 23:04

Finfint faktiskt!

Planen är alltså att BADA varje semesterdag.

Igår och idag har jag klivit ur sängen, i baddräkten och kastat på mig en klänning.

I en påse har jag haft handduk och underkläder.

Sen har jag cyklat ner till sjön här hemma. Simmat runt bland änder, sothöns och småfisk.

I morse kunde jag simmat med denna.

 

som låg och guppade invid stranden, oöppnad! Men jag tog med den hem i stället, kanske någon vill ha den, jag dricker inte stark starköl. Smutta på en Hof gör jag dock gärna, sommartid.


Efter min morronsimning har frukosten smakat ljuvligt gott och att samtidigt njuta av denna fina bukett


 


gör verkligen inte starten på dagen sämre.


Efter frukost är det dags att kolla att sömntutorna vaknat och att se om det hänt något nytt.


Idag har Purpurbönorna börjat blomma, vilken färg, va?!


 

Tydligen kommer själva bönan bli lika vacker, men tyvärr inte om man kokar den   


Jaa, sen far jag lite hit och dit på Gröna Faran, den går som ett spjut med mig på sadeln. Är jätteglad för den och för att skärpt till mig lite med att inte åka kommunalt, utan faktiskt sätta mig på den när jag ska nånstans!


Nu ska jag gå och kolla så att sömntutorna lagt sig som de ska, ha det gott!



                                   Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards