kucke-li-lo

Alla inlägg under juni 2012

Av Li-Lo - 13 juni 2012 14:51

har en myndighets kvarnar malt med en fart som verkligen får en luttrad statstjänsteman att förvånas!


Redan idag har vi nämligen anledning att vara

   Glada!




Le lite sött

 

och så där vackert som bara min Kära Make kan

 


                                            För nu!


Har de bestämt sig för att vi ska få vara tillsammans, permanent!


Whoop whoop Hurra Hurra och Fy FAAAAAAN va skönt det känns.


                          Pussen då   OCH TACK för all support under tiden vi väntat, ni är bäst!


                                  

Av Li-Lo - 12 juni 2012 10:46

Inte vet jag, men lusten att klattra ner obegåvade, ointressanta och meningslösa blogginlägg har inte varit på topp de senaste dagarna.

Jag tittar in hos er och tänker hela tiden att jag ska skriva en trevlig kommentar, sen.

Det har inte heller gått så bra.

Fast idag kanske det går bättre?


Först och främst vill jag gärna visa en riktigt HÅRRESANDE bild, min son har tagit den i kollektivtrafiken, så förutom att den får (nack-)håret att resa sig, så är det ju faktiskt också en bild av hår som reser. 

 


(känns som om detta vore en del av ett AMA inlägg, lite Amish liksom)


Förutom limegröna kläder så gillar kläder som är mönstrade i svart och vitt, zebrigt är den verkliga favoriten.

I lördags hängde jag en stund i stan med en väninna efter att vi tillsammans bokat vår resa till Västkusten. På HM hittade jag ett limegrönt linne/klänning som jag köpte.

MEN! på vägen ut hängde ju denna:

 

Jag lämnade tillbaka linnet omedelbums och köpte den i stället.

Vem blir inte glad och nöjd av en sådan klänning?

 

Dessutom tror jag att de där skorna  


jag köpte faktiskt fungerar. Inte att bestiga berg eller gå pilgrimsleder med, men att ta små näpna promenader när man till exempel har en fin zebraklänning man vill ut och svassa i!


Sen tror jag att det faktiskt är så att en firma kommer att anställa Kära Make på timme. Det är i alla fall så jag tolkar deras SMS! (saker är INTE som förr!) De ber honom komma dit på torsdag, med personbevis, pass, skattsedel och kontonummer.


Åh, det skulle göra oss båda så glada om han fick in en fot på arbetsmarknaden, så nu håller jag alla tummar och ber er ödmjukt om att göra detsamma, både för jobbet och för hans PUT. (ni behöver inte hålla hela tiden, och förresten är jag så gott som säker på att det funkar med mental tumhålling också)


Förresten kan jag ju inte låta bli att delge er morsans senaste klockrena kommentar. Hon är ju en riktig gammal söderböna och därmed självklart Hammarbyit. Råkade ringa i lördags när match spelades, vilket de alltid tittar på.

-          Hur går det för Bajen? frågade jag

-          De ledde med ett-noll, men så gjorde de andra pappskallarna ett mål så nu är det ett-ett!

Så talar en äkta Bajare

Bajen vann sen för övrigt!   

                                    Pussen då    !

Av Li-Lo - 8 juni 2012 09:59

att länka till sonens senaste video.


I denna lilla truddelutt som han filmat förekommer en hel del ganska grovt språk - milt sagt!


Därför vill jag verkligen poängtera att han BARA har filmat och jag är övertygad om att han hela tiden under filmandet och redigerandet höll för båda sina små rosenöron!


Om ni bara vill njuta av min sons arbete kan ni ju skruva av ljudet...



De har inspirerats av den här filmen Gummo  som jag dock inte sett, men tror jag skulle gilla.

(Jag har konstig filmsmak)


För övrigt känns det klämmigt att det liksom var måndag igår och fredag idag, precis som i början av veckan   detta gillar jag skarpt.


                      Pussen då   !


Av Li-Lo - 7 juni 2012 16:36


Skrock har jag ju skrivit om förut.


Och nog borde jag väl verkligen för säkerhets skull ha tur-spottat på det tjocka kuvertet till verket som ska bestämma om Kära Make anses tillräckligt gift med mej för att få stanna i Sverige.


Men jag glömde det, så nu gäller det att hålla tummar i stället då?


Spotta är en annan sån sak vi alltid har gjort för att få tur i min familj,

Att när man metar spottar man på kroken innan man kastar i (eller är det på masken kanske?)


 

Alla vi som är gamla nog har väl också sett/hört sketchen när Margareta Krook spelar sällskapsspel, innan tärningen kastas i den spottas det ju en hel del.   

Spark i baken


 


det ska den ha som går hemifrån och behöver lite tur, jobbsökande, skrivningar och så vidare.


Tyvärr är Kära Make inte alltid uppstigen när jag går hemifrån när han ska iväg på något sånt, så kanske det är det som är orsaken till att han fortfarande är utan jobb?


Detta ska jag tänka på i framtiden, Maken behöver helt enkelt fler sparkar av sin lilla hustru!


                                              Pussen då   !

Av Li-Lo - 5 juni 2012 20:56

Jag borde väl vara glad över att det närmar sig ett PUT och inte putt?


Men tankarna på hur konstigt det resoneras tar nästan överhanden.

Jag kan i alla fall inte sluta förundras, det är ett som är säkert. Kära Make har ju ännu inte fått PUT. (Permanent Uppehålls Tillstånd)

Eftersom man ansåg att vi hade varit gifta för kort tid, fick han bara ett års uppehållstillstånd i första vändan.

Vi var på verket som bestämmer sånt för ungefär ett år sedan och fick det förlängt med ett år efter att ha besvarat några frågor.


Är ni fortfarande gifta?

Bor ni fortfarande tillsammans?

Tänker ni fortsätta göra det?


Vi skiljdes från den utredaren och han talade om att om ett år blir det lång intervju, en timme var ungefär.


Idag får Kära Make ett brev.


Nu är det helt annat ljud i skällan.

Den här gången bedömer man att det ska räcka om vi besvarar exakt samma frågor.

Genom att kryssa i ja eller nej på ett papper, samt extra frågan om han bott i något annat land någon period under tiden.


Jag förstår inte.

Fast självklart är det toppen om det går att lösa på detta vis, speciellt som hans gamla tillstånd varit ogiltigt sedan februari (man får stanna tills nytt beslut fattats).

Papper kommer att skickas på torsdag, de vill ha kopior på att vi betalt avgiften, det som vi har fått papper på tidigare att vi gjort alltså.


Men eftersom det är Sverigehejadagen i morrn,

 


så kommer jag inte åt nån stencileringsapparat då.

Nu ska jag se om de där figurerna i blågula dresser inte sparkat färdigt på bollen snart så jag kan få ta över fjärsken och bestämma en stund!


                    Ha de gott och pussen då     !


Av Li-Lo - 4 juni 2012 15:32

Nä, jag ska inte vara äckligt patetiskt positiv och ge sken av att jag tycker det är såå myysigt när regnet öser ner från torsdag kväll till söndag natt.


Det är tråkigt, trist, enformigt, kallt och ganska så vidrigt!


För att inte tala om hur orolig jag egentligen är för att mina små späda exotiska bebisar ska frysa om sina rötter och blad. Men jag är inte sådan att jag bär in dem när de väl flyttat ut, åh nej!

Har ungarna en gång lämnat mig så får de allt hålla sig utanför, jag är stentuff..


Fast nu var det ju så att jag hade Moma på middag i fredags och att sitta inne och mumsa i sig mat och smutta på lite rödvin, det funkar riktigt bra även i pissväder.

 

Fotona har jag knyckt från Momas FB!

 

(Lamm grillat i ugnen, färskpotatis som jag tänkte göra sallad av, men stekte hel i stället)


Och tänk att jag fick i mig två portioner mat och dessutom en bit av rabarberpajen som Moma hade med sig, den var ”spetsad” med lite ingefära, gott!


Alltså med tanke på att jag varit på seminarium hela dagen på hotell Sheraton, var det verkligen inte illa pinkat. (Apropå pinka så har de sensorstyrda papperskorgar på toaletterna där, jag tror jag hann med tre öppningar under en normallång pinkning)


Att städa en regnig lördag fungerar ju det med, till och med riktigt bra, vi blev inte ens osams Kära Make och jag.


Så kom nästa lilla dam och satt sig i mitt kök, med mycket pladder och saker att stoppa i munnen går det rätt bra att slå ihjäl en regnig kväll till.

Efterrätt  denna dag – Banoffeepaj!

 

Vilken fantastisk underbar god tungsmekande uppfinning!

Några skivade jordgubbar gjorde den verkligen inte sämre…


Igår smällde jag ihop två middagar hos De Gamle, sen for jag hem och gjorde min Peppersoup.


Att laga mat som kokar länge och långsamt medans jag ligger i sängen med något litet gott att mumsa på och en god bok, det är livskvalitet det. Att den sen blev godare än nånsin, starkare och mer matig kändes gjorde det till en härlig avslutning på helgen. Livskvalitet och comfortfood.


Förresten, hur översätter man ”matig” till engelska???


OCH! Förlåt alla goa bloggare, jag läser hos er och märker att jag liksom har tappat min kommentatorsfunktion.

Men jag hälsar på hos er, och jag gillar det jag läser, ska försöka vara lite flitigare med att skriva till er också, lovar!




                               Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards